autor: Dorota Drużko
The Conduit - czyli, rewolucja graficzna na Wii oficjalnie zapowiedziana
Studio High Voltage Software, znane z takich tytułów, jak Call of Duty 2 w wersji dla Game Cube’a czy Baldur’s Gate: Dark Alliance, już oficjalnie zapowiedziało The Conduit - FPSa rozgrywającego się mniej więcej w czasach obecnych. Jest on przygotowywany specjalnie z myślą o Wii.
Studio High Voltage Software, znane z takich tytułów, jak Call of Duty 2 w wersji dla Game Cube’a czy Baldur’s Gate: Dark Alliance, już oficjalnie zapowiedziało The Conduit - FPSa rozgrywającego się mniej więcej w czasach obecnych. Jest on przygotowywany specjalnie z myślą o Wii. Jak już wcześniej pisaliśmy, twórcy od samego początku największą uwagę przykładają do oprawy graficznej tej produkcji, która podobno ma dorównać grom przeznaczonym na Xboxa 360. Chcą to osiągnąć za sprawą autorskiego silnika Quantum3, obsługującego wiele zaawansowanych technologii, takich jak chociażby pixel i vertex shaders czy bump mapping.
Akcja The Conduit rozpocznie się od najazdu obcej cywilizacji na naszą planetę, a dokładniej na Waszyngton. Wcielimy się tu w postać Forda, agenta tajnej służby, który musi odkryć, co tak naprawdę stało za tą inwazją. Sama rozgrywka nie będzie zbyt skomplikowana – podobnie jak w Halo 2, główny nacisk położono na wartką akcję. Czyli naszym zadaniem stanie się niszczenie kolejnych grup przeciwników, którzy jednak według zapowiedzi High Voltage, mają zostać obdarzeni zaawansowaną sztuczną inteligencją. W skutecznej eksterminacji pomoże nam szeroki wachlarz broni oraz specjalne urządzenie - All Seeing Eye, służące do wykrywania niewidocznych obiektów czy wrogów.
Poza kampanią dla jednego gracza dostępny będzie także tryb multiplayer (na dzień dzisiejszy potwierdzony został jedynie deathmatch).
Jak widać plany firmy są bardzo ambitne, a jak to wyjdzie w praktyce okaże się nie tak znowu prędko - na premierę gry poczekamy pierwszego kwartału przyszłego roku.