autor: Bartosz Świątek
The Boys rywalizują oglądalnością z hitami Netflixa
Według agencji Nielsen, drugi sezon serialu The Boys cieszy się olbrzymią popularnością, porównywalną z najpopularniejszymi emitowanymi obecnie produkcjami Netfliksa.
W SKRÓCIE:
- w pierwszym tygodniu września The Boys było trzecią najpopularniejszą produkcją dostępną na platformach streamingowych;
- tytuł był oglądany przez 891 milionów minut, ustępując jedynie Cobra Kai i Lucyferowi, a przebijając m.in. The Office oraz Criminal Minds.
Według danych agencji Nielsen, hitowy serial platformy Amazon Prime Video – The Boys – cieszy się popularnością porównywalną do najchętniej oglądanych produkcji Netfliksa (za portalem The Hollywood Reporter). W pierwszym tygodniu września (31.08-6.09) produkcja przyciągnęła widzów przed ekrany na 891 milionów minut. W ostatnim czasie lepiej radzą sobie jedynie Cobra Kai (2,17 mld minut) oraz Lucyfer (1,41 mld minut).
Tytuł pokonał tak znane seriale, jak The Office, Criminal Minds czy Shameless, co bez wątpienia można uznać za duży sukces. Wyniki The Boys pokazują też, że irytacja fanów związana z emitowaniem pojedynczego odcinka co tydzień, zamiast całego sezonu od razu (jak miało to miejsce w przypadku pierwszego sezonu), nie przekłada się na oglądalność.
Platformy streamingowe nie raportują klasycznych danych o oglądalności, dlatego też metoda stosowana przez agencję Nielsen jest prawdopodobnie najlepszym (a w każdym razie jednym z najlepszych) sposobów oceny popularności seriali. Wygląda na to, że producenci – na czele z Erikiem Kripke – mają powody do zadowolenia. Biorąc pod uwagę świetne statystyki produkcji, trudno się dziwić decyzji o stworzeniu spin-offa.
10 najpopularniejszych programów w streamingu – Nielsen
- Cobra Kai (Netflix), 2.17 mld minut
- Lucifer (Netflix), 1.42 mld minut
- The Boys (Amazon), 891 milionów
- The Office (Netflix), 843 milionów
- Criminal Minds (Netflix), 675 milionów
- Shameless (Netflix), 639 milionów
- Grey's Anatomy (Netflix), 616 milionów
- The Legend of Korra (Netflix), 541 milionów
- Mulan (Disney+), 525 milionów
Przypominamy, że drugi sezon The Boys zadebiutował na platformie Amazon Prime Video 4 września tego roku.