The Artful Escape of Francis Vendetti – nadchodzi platformówka zainspirowana klipami Davida Bowiego
Australijskie niezależne studio Beethoven and Dinosaur pracuje nad grą The Artful Escape of Francis Vendetti. Będzie to platformówka wzbogacona elementami przygodówkowymi i muzycznymi, której strona wizualna zainspirowana została teledyskami Davida Bowiego.
Niezależni deweloperzy przyzwyczaili nas do tego, że często stawiają na nietypowe stylistyki. Jednym z najnowszych tego przykładów jest przygodowa gra akcji The Artful Escape of Francis Vendetti, nad którą pracuje australijski zespół Beethoven and Dinosaur. Produkcja zmierza na pecety i powinna zadebiutować w przyszłym roku. Projekt powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4.
Gra opowie historię młodego muzyka imieniem Francis Vendetti. W momencie rozpoczęcia akcji będzie on się szykować do swojego pierwszego występu przed publicznością. Problem w tym, że jego wujek jest prawdziwą legendą branży i z tego powodu oczekiwania względem debiutu siostrzeńca artysty są ogromne.
Kampania opowie o próbach znalezienia przez Francisa unikalnej artystycznej tożsamości, zarówno pod względem granej muzyki, jak i osobowości scenicznej. W tym celu uda się on na międzywymiarową wyprawę, podczas której odwiedzi krainy zainspirowane klasycznymi teledyskami, w tym zwłaszcza tymi z dorobku Davida Bowiego.
Pod względem mechaniki gra stanowić ma połączenie platformówki i przygodówki. Z tego drugiego gatunku zaczerpnie liczne zagadki logiczne oraz system konwersacji. Jednocześnie ruch odbywać się ma tylko w dwóch wymiarach, a gracze co chwila stawiani będą przez różnorodnymi wyzwaniami zręcznościowymi, polegającymi m.in. na omijaniu przeszkód i pułapek czy walce z wrogami za pomocą pistoletu laserowego.
Do tego wszystkiego dorzucone zostaną elementy gry muzycznej. Bohater ubrany ma być w kombinezon rejestrujący i emitujący dźwięki. Podczas przygody powoli będziemy gromadzili bibliotekę nagrań, aby potem za jej pomocą tworzyć własne utwory i wykorzystywać je np. do hipnotyzowana przeciwników czy odblokowywania zamków.
Warto na koniec wspomnieć, że na początku roku twórcy próbowali zebrać środki na produkcję za pomocą Kickstartera, ale ponieśli porażkę. Wiele osób sądziło wtedy, że projekt zostanie porzucony, ale autorom udało się znaleźć alternatywne źródło finansowania. Potwierdzono to podczas zorganizowanego na początku miesiąca konwentu PAX AUS, na którym deweloperzy stawili się z grywalnym demem produkcji.