Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 26 października 2011, 22:05

autor: Adrian Werner

Testujemy Might & Magic: Heroes VI na notebooku ASUS K53SV

Sprawdziliśmy jak gra odsłona cyklu Might & Magic: Heroes VI radzi sobie na notebooku ASUS K53SV.

Might & Magic: Heroes VI to najpiękniejsza strategia turowa dostępna na rynku. Taka jakość zazwyczaj wymaga silnego sprzętu. Zobaczmy więc jak gra radzi sobie na słabszym z naszych notebooków.

Opis samej gry znajdziecie w jej teście na notebooku ASUS G74SX.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • Procesor: Pentium Core 2 Duo E4400 2 GHz lub Athlon X2 5000+ 2,6 GHz
  • Karta grafiki: GeForce 8600 GTS lub ATI HD 2600XT z 512 MB
  • Pamięć RAM: 1 GB (1,5GB dla Windows Vista / 7)
  • Miejsce na dysku: 8 GB
  • System operacyjny: Windows XP/Vista/7

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • Procesor: Pentium Core 2 Duo E6400 2 GHz lub Athlon II X2 240 2,8 GHz
  • Karta grafiki: GeForce 8800 GTX lub ATI Radeon HD 3870 z 1GB
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Miejsce na dysku: 8 GB
  • System operacyjny: Windows XP/Vista/7

Wymagania jak widać do małych nie należą, więć spodziewałem się, że gra może się dla ASUS'a K53SV okazać niemałym wyzwaniem.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 769

Zacząłem ostrożnie; od ustawień średnich i rozdzielczości natywnej notebooka, czyli 1366 x 768. Rezultaty były dosyć rozczarowujące. Średnia prędkość na poziomie 17 klatek na sekundę to wynik pozostawiający sporo do życzenia, a zdarzało się, że silnik obniżał do pułapu 12 FPS-ów. Nie wyglądało to ładnie, ale o dziwo nie  przeszkadzało jakoś szczególnie w zabawie. Might & Magic: Heroes VI to stuprocentowa turówka i nawet poruszanie się po mapie odbywa się w tym trybie. Przy takim mechanizmie zabawy kilkanaście klatek na sekundę wystarcza do bezproblemowej gry.

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1024 x 768

Nie wszyscy są jednak wystarczająco odporni na chrupiącą animację aby przeboleć kilkanaście klatek na sekundę. Takie osoby mogą wybrać ustawienia niskie i rozdzielczość 1024 x 768. Ustawienia te pozwoliły ASUS'owi K53SV uzyskać średnią prędkość wyświetlania grafiki na poziomie 27 klatek na sekundę. Również spowolnienia zostały ograniczone i nigdy nie spadały poniżej 20 FPS-ów. W turówce takie wyniki gwarantują bezproblemową zabawę.

Podsumowanie

Might & Magic: Heroes VI  to gra ustanawiajaca w swoim gatunku zupełnie nowe standardy graficzne, wieć nie dziwi to, że okazała się dla ASUS'a K53SV prawdziwym wyzwaniem. Notebook po prostu nie dysponuje wystarczająco potężną konfiguracją, więc nie ma mowy o wynikach takich jak na mocniejszym z naszych notebooków. Sytuację ratuje turowa natura gry. Powoduje ona, że niskie ilości wyświetlanych klatek na sekundę są jedynie mankamentem estetycznym. Nawet przy kilkunastu FPS-ach da się bez problemu grać, więc posiadacze słabszych maszyn nie muszą od razu odpuszczać sobie tego tytułu.

Na koniec mam dla was zbitkę screenów obrazującą różnice pomiędzy trzema poziomami grafiki.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej