Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 15 kwietnia 2012, 18:20

autor: Adrian Werner

Testujemy Blacklight Retribution na notebooku ASUS K53SV

Testujemy grę Blacklight Retribution na notebooku ASUS K53SV

Z testu na ASUS’ie G74SX wiemy, że Blacklight Retribution to bardzo wymagająca gra. Sprawdźmy więc, czy słabszy z naszych notebooków podoła zadaniu jej udźwignięcia.

Po opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

 MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: dwurdzeniowy
    Pamięć RAM: 2 GB 
    Karta grafiki: kompatybilna z DirectX 9 (256 MB)
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7

 REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: czterordzeniowy
    Pamięć RAM: 4 GB
    Karta grafiki:   kompatybilna z DirectX 11 (1 GB)
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7

Wymagania, jak widać, są całkiem wysokie. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis sp.ecyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Testowanie wydajności rozpocząłem od ustawień średnich i rozdzielczości 1366 x 768. Rezultaty były satysfakcjonujące. Przez większość czasu silnik pozostawał spokojnie ponad poziomem 40 klatek na sekundę. Co jednak ważniejsze, nigdy nie zdarzały się spadki poniżej 35 FPS-ów.

.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Następnie włączyłem ustawienia wysokie. Okazały się one niestety zbyt dużym wyzwaniem dla K53SV. Przez większość czas gra pozostawała poniżej poziomu 30 klatek na sekundę. Co gorsza, zdarzały się spadki poniżej 20 FPS-ów. W sieciowym FPS-ie takie wartości są niedopuszczalne i skutecznie utrudniają odnoszenie zwycięstw.

.

Podsumowanie

Blacklight Retribution może się pochwalić imponującą oprawą graficzną. W połączeniu z dużymi poziomami i szybką akcją tworzy to grę wymagającą sporo od sprzętu. Konfiguracja ASUS’a K53SV okazała się zbyt słaba, aby pozwolić produkcji studia Zombie w pełni rozwinąć skrzydła. Dobrą nowiną jest natomiast fakt, że notebook spokojnie radzi sobie z ustawieniami średnimi, na których grafika wciąż prezentuje się atrakcyjnie.

Pod testem podpiąłem dla Was obrezek ilustrujący różnice pomiędzy poszczególnymi poziomami detali.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej