Terraria trafi na konsole. Pecetowy pierwowzór kupiło 1,6 mln osób
Studio Re-Logic ogłosiło, że na Xboksa 360 i PlayStation 3 zmierza Terraria, czyli jedna z najpopularniejszych pecetowych gier niezależnych. Komputerowy pierwowzór przekroczył już próg 1,6 mln sprzedanych egzemplarzy.
Przy okazji ujawnienia wersji konsolowej poznaliśmy też najnowsze wyniki sprzedaży pecetowej Terrarri. Okazało się, że gracze komputerowi zakupili ponad 1,6 miliona egzemplarzy gry.
Terraria to jeden z największych niezależnych przebojów ostatnich lat. Do tej pory mogli nim cieszyć się jedynie gracze pecetowi, ale w przyszłym roku ulegnie to zmianie. Studio Re-Logic poinformowało, że trwają prace nad konsolowymi wersjami gry.
Za konwersję odpowiada zespół Engine Software, a wydawcą została firma 505 Games. Konsolowa Terraria wydana zostanie za pośrednictwem dystrybucji elektronicznej na Xboksa 360 i PlayStation 3. Co ciekawe, nie będzie to czysty port. Zamiast tego zaoferuje nowe elementy. Niestety, nie wiemy czy zostaną one potem udostępnione również graczom pecetowym.
Warto zauważyć, że ojciec Terrarii, czyli Andrew „Redigit" Spinks, nie wydaje się być bezpośrednio zaangażowany w produkcję wersji konsolowych. To akurat nie jest żadnym zaskoczeniem. Twórca w lutym tego roku ogłosił, że zakończył prace nad dalszym rozwijaniem projektu i zarówno on, jak i cały zespół zajęli już się nowym tytułem. Zgodnie z przewidywaniami, reakcja społeczności fanowskiej na tę deklarację była bardzo negatywna i trzeba przyznać, również mocno przesadzona. Teraz, po ogłoszeniu, że wersje konsolowe dostaną nową zawartość i braku potwierdzenia, że trafi ona również na PC, oficjalne forum znowu zapełniło się flejmami.
Agresywna reakcja społeczności na wieść o konwersji nie powinna jednak przesłaniać prostego faktu, że Terraria to świetna gra i dobrze się stało, że do jej rozpikselowanego świata będą mogli dołączyć również posiadacze Xboksa 360 i PlayStation 3. Doskonała sprzedaż Minecrafta na maszynce Microsoftu (ponad 3,6 mln egzemplarzy) pokazuje, że gracze konsolowi również lubią sandboksowe zabawy.
Warto dodać, że jeden ze współtwórców Terrarii, czyli Finn "Tiy" Brice jakiś czas temu opuścił szeregi Re-Logic i założył nowe studio nazwane Chucklefish. Pierwszym projektem tego zespołu będzie Starbound, czyli utrzymana w klimatach science-fiction platformówka z otwartym sandboxowym światem.