Terminy premier Operation Flashpoint: Red River, DiRT 3 i GRID 2
Rod Cousens, prezes brytyjskiej firmy Codemasters, omówił podczas wywiadu udzielonego serwisowi Eurogamer plany wydawnicze popularnego producenta na 2011 i 2012 rok. Poznaliśmy w ten sposób przybliżone terminy nowych odsłon takich marek, jak Operation Flashpoint, DiRT oraz Race Driver: GRID.
Rod Cousens, prezes brytyjskiej firmy Codemasters, omówił podczas wywiadu udzielonego serwisowi Eurogamer plany wydawnicze popularnego producenta na 2011 i 2012 rok. Poznaliśmy w ten sposób przybliżone terminy nowych odsłon takich marek, jak Operation Flashpoint, DiRT oraz Race Driver: GRID.
Artwork z Operation Flashpoint: Red River
Najwcześniej na sklepowych półkach, bo w okresie od 1 kwietnia do 31 lipca, znajdzie się taktyczna strzelanina Operation Flashpoint: Red River na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. W ten sposób twórcy produkcji, której zapowiedź wzbudziła spore kontrowersje (głównie z uwagi na brak edytora misji i narzędzi edycyjnych), pragną uniknąć starcia z innymi strzelaninami, których debiuty zapowiedziane zostały na końcówkę przyszłego roku.
W tym samym czasie na rynku zadebiutuje gra rajdowa Colin McRae: DiRT 3 (PC, X360, PS3, PSP, DS, Wii), która według zapewnień autorów będzie pozycją nawet dwukrotnie większą od poprzedniej odsłony serii. Do premiery gry dojdzie pod koniec branego pod uwagę kwartału. Przypominamy, że świetna, choć mocno rozrywkowa „dwójka” – z tego względu nie zdobyła uznania fanów klasycznych rajdów samochodowych – została wydana we wrześniu 2009 roku.
Colin McRae: DiRT 3
Skoro w 2011 roku w sklepach zagości nowy DiRT, na drugą część wyścigowego Race Driver: GRID będziemy musieli zaczekać do 2012 roku. Potwierdził to zresztą sam Cousens. Dodał przy tym, że Codemasters zamierza kontynuować takowy plan wydawniczy w kolejnych latach.
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że w przyszłym roku Codemasters wprowadzi do sprzedaży jeszcze co najmniej dwie inne produkcje. Chodzi tu mianowicie o zapowiedziane już F1 2011, a także interesująco zapowiadającą się, konsolową strzelaninę FPP Bodycount (X360, PS3), będącą duchowym spadkobiercą legendarnego shootera Black. Ten ostatni tytuł, powstający na bazie silnika EGO Engine, został niedawno opóźniony z pierwszego kwartału przyszłego roku na wczesne lato.