Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2013, 19:28

autor: Michał Marian

TERA – europejska wersja free-to-play zadebiutuje 5 lutego

Niemiecka firma Gameforge ogłosiła oficjalną datę przejścia europejskiej edycji popularnej gry TERA na model free-to-play. Gra w nowym systemie dostępna będzie 5 lutego. Przy okazji udostępniono szczegółowe informacje m.in. odnośnie nadchodzącej aktualizacji.

W darmową wersję TERA zagramy już 5 lutego.

Ostatnio informowaliśmy o wielkich zmianach nadchodzących w europejskiej edycji TERA. Wydana niecały rok temu (1 maja 2012 roku) gra cieszyła się początkowo sporym zainteresowaniem wśród graczy, lecz także i jej nie oszczędziły transformacje zachodzące na rynku produkcji MMO. Trend rezygnacji z wymaganych opłat abonamentowych wymusił na wielu wydawcach rewizje i modernizacje ich dotychczasowej strategii biznesowej. Niemiecka firma Gameforge, wydawca tytułu w naszym regionie, w dniu wczorajszym oficjalnie ogłosiła, że The Exiled Realm of Arborea przejdzie na model free-to-play już 5 lutego.

Zasadniczym założeniem nowego systemu będzie podział graczy na trzy odrębne sektory: darmowych użytkowników, weteranów oraz członków klubu TERA. Istniejące w ich ramach konta będą posiadały różne ograniczenia (szczegóły znajdziecie tu), które nie mają jednak uniemożliwiać prowadzenia normalnej rozgrywki bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Udostępniony zostanie również specjalny sklep, gdzie nabyć będzie można m.in.:

  • przedmioty zwiększające zdobywane złoto, doświadczenie oraz reputację,
  • zwoje umożliwiające przyzwanie specjalnych NPC, przy pomocy których będziemy mogli szybko i łatwo spieniężyć zdobyte łupy,
  • eliksiry i barwniki,
  • kupon pozwalający na zmianę imienia postaci, jej płci, rasy i wyglądu,
  • nowe wierzchowce,
  • przedmioty kosmetyczne jak okulary czy maski.

Twórcy obiecują, że oferta zostanie w przyszłości rozszerzona o nowe przedmioty, np. takie, które umożliwią zmianę wyglądu noszonej broni.

Wraz z nadejściem nowego modelu biznesowego, wprowadzona zostanie również kolejna aktualizacja gry. Pojawią się w niej nowy tryb starć 3 na 3 (Champions’ Skyring) oraz dodatkowa instancja (Crucible of Flame).

Champion’s Skyring

Walki trzyosobowych drużyn rozgrywać się będą na specjalnie przygotowanej, małej arenie. Udział w nich wezmą jedynie zespoły spełniające określone warunki: posiadające w swoim składzie klasę zajmującą się leczeniem (Priest lub Mystic) oraz różne profesje (wykluczone jest stworzenie drużyny złożonej z np. 2 Slayerów i Mystica). Walki będą składały się z trzech ograniczonych czasowo rund. Gracz, który polegnie będzie mógł obserwować toczący się dalej pojedynek z perspektywy żyjącego członka swojego zespołu. Pojawi się również system klasyfikacji wyliczany na podstawie stosunku gier wygranych do przegranych. Nasi przeciwnicy będą automatycznie dopasowywani do prezentowanego przez nas poziomu umiejętności. Dostępne będą dwa tryby pojedynków: rankingowe oraz regularne. Biorąc w nich udział zdobędziemy specjalne kredyty, za które w przyszłości będzie można nabyć przedmioty przeznaczone specjalnie do PvP. Twórcy zapowiadają, że najlepsi gracze w rankingach będą mogli korzystać z unikatowych i potężnych umiejętności, choć nie podczas starć 3 na 3. W Champions’ Skyring udział wezmą tylko postacie posiadające 60 poziom doświadczenia.

Starcia 3 na 3 zapowiadają się niezwykle ciekawie.

Crucible of Flame

Najnowsza instancja ma być dla graczy zupełnie świeżym doświadczeniem. Będzie ona nastawiona przede wszystkim na kompetytywne zmagania. Podczas całego jej trwania nasze postępy nagradzane będą punktami, a najwyżej notowani w ogólnodostępnym rankingu zostaną obdarowani specjalnymi podarunkami. Sposób w jaki została ona zaprojektowana sprawi, że dostęp do niej będzie możliwy dla wszystkich, niezależnie od posiadanego poziomu doświadczenia. Jak zaznaczają twórcy, nadrzędnym czynnikiem decydującym o sukcesie bądź porażce będzie obrana przez drużynę strategia. W Crucible of Flame przyjdzie nam bronić wyznaczonych punktów przed falami atakujących wrogów, co będzie wymagało rozproszenia zespołu po całej lokacji. Tylko od nas będzie zależał sposób w jaki zdecydujemy się wykorzystać dostępny arsenał klas i umiejętności. Każdy obszar będzie unikalny, przez co przedstawiciele danej profesji będą mogli w danym miejscu radzić sobie o wiele lepiej (lub gorzej) niż inni. Jeśli nam się powiedzie, zostaniemy przeniesieni (na grzbiecie smoka!) do kolejnego etapu instancji. Tam przyjdzie nam zadecydować o poziomie trudności dalszych wyzwań, im wyższy wybierzemy, tym więcej otrzymamy punktów. Następnie zmierzemy się z kilkoma bossami, a w międzyczasie zostaniemy poddani pomniejszym testom (mini gry), które umożliwią nam zdobycie jeszcze wyższej pozycji w rankingu. Na samym końcu zostaniemy nagrodzeni w zależności od osiągniętego wyniku.

Ponadto, pojawiły się także informacje dotyczące nadchodzących rewolucyjnych zmian w politycznym systemie TERA, lecz na konkretne szczegóły na ten temat przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, choć autorzy zapewniają, że będzie warto.

Zaplanowane na 5 lutego zmiany zapowiadają się niezwykle ciekawie, pozostaje więc cierpliwie oczekiwać przyszłego wtorku.