Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 27 grudnia 2013, 07:17

autor: Adrian Werner

Tengami – papierowa przygodówka na nowym zwiastunie

Studio Nyamyam poinformowało, że prace nad mobilną przygodówką Tengami są już na ukończeniu. Z tej okazji wypuszczono nowi zwiastun pokazujący mechanizmy rozgrywki oraz interfejs dotykowy służący do manipulowania wirtualnym światem.

Na piękną przygodówkę Tengami czekamy od sierpnia zeszłego roku. Wszystko wskazuje jednak, że już wkrótce to oczekiwanie wreszcie dobiegnie końca. Studio Nyamyam ogłosiło, że prace są już na ostatnim etapie i ostateczna data premiery zostanie ujawniona w przyszłym miesiącu. Aby wynagrodzić graczom te opóźnienia twórcy wypuścili nowy zwiastun.

Filmik pokazuje mechanizmy rozgrywki, nietypowy sposób zaprojektowania wirtualnego świata oraz to, w jaki sposób będziemy nim manipulowali za pomocą interfejsu dotykowego.

Tengami przeniesie nad do fantastycznej wizji średniowiecznej Japonii, gdzie realia historyczne zostaną wzbogacone elementami wierzeń i mitów ówczesnych mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni były prawdziwe. Współgrać z tym będzie styl wizualny wzorowany na tradycyjnych dla tego kraju obrazów malowanych na ręcznie czerpanym papierze Washi, który służy nie tylko do pisania i kaligrafii, ale jest także na tyle mocny, że tworzono z niego m.in. parasolki, parawany, teczki, chorągwie, maski, smoki, latarnie, origami, żagle, odzież, ścianki i żaluzje. Zainspirowani tym autorzy opracowali świat, który w całości składa się z papieru.

Takie zaprojektowania wirtualnej krainy nie tylko zapewni niezapomniane doznania wizualne, ale również pozwoli na wprowadzenie nietypowych zagadek. Każda plansza ma stanowić oddzielne wyzwanie logiczne, którego pokonanie wymagać ma głównie manipulowania otoczeniem, wykorzystywania napotykanych urządzeń oraz wchodzenia w interakcje z zamieszkującymi świat ludźmi, zwierzętami oraz nadnaturalnymi istotami.

Tengami powstaje obecnie wyłącznie z myślą o urządzeniach mobilnych z systemem iOS. Po ukończeniu prac autorzy zajmą się skonwertowaniem swojego dzieła na pecety. Rozważana jest również edycja na Androida.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej