futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 lipca 2021, 18:15

Tencent rozpoznając twarz ogranicza nocne granie wśród nieletnich Chińczyków

Chiński gigant technologiczny Tencent wprowadza nowy sposób egzekwowania czasowych ograniczeń w swoich grach. Wykorzystuje on rozpoznawanie twarzy, aby zapobiec zbyt długiemu nocnemu graniu przez małoletnich Chińczyków.

W SKRÓCIE:
  • Tencent wykorzystuje rozpoznawanie twarzy w grach, aby weryfikować wiek osoby grającej.

Chiński gigant technologiczny i zarazem producent gier – Tencent, uruchomił funkcję ograniczającą korzystanie z niektórych tytułów w godzinach nocnych. Do działania wykorzystywać ma kamerę urządzenia i zgromadzone dane (tzw. big data), aby rozpoznać twarz gracza. Gdy aplikacja uzna osobę za niepełnoletnią, może czasowo zablokować aktywność online, czyli dać tzw. bana.

Przeprowadzamy badanie twarzy dla kont zarejestrowanych na prawdziwe nazwiska i grających przez określony czas w nocy. – Tencent

Dotyczy to Chin i ma związek z wprowadzonym przez tamtejszy rząd programem walki z uzależnieniem dzieci od cyfrowej rozrywki. Obejmuje on konieczność rejestracji kont na swoje prawdziwe imię i nazwisko, a także zakaz grania w nocy dla małoletnich. Widocznie jednak środki te nie były wystarczająco skuteczne (dzieci grały zalogowane na kontach dorosłych), skoro Tencent postanowił wykorzystać technologię rozpoznawania twarzy.

Podczas grania w określonych godzinach aplikacja może poprosić o weryfikację twarzy. Jeśli zostanie rozpoznana osoba niepełnoletnia, lub użytkownik odrzuci weryfikację – program zablokuje funkcje sieciowe. Oficjalny komunikat mówi na razie o 60 grach posiadających tą funkcję – m.in. Honor of Kings i Game for Peace.

Każdy, kto odmówi weryfikacji twarzy lub weryfikacja nie powiedzie się, będzie traktowany jako osoba niepełnoletnia i jak określono w nadzorze antyuzależnieniowym systemu ochrony gry Tencent, zostanie wyrzucony z trybu online. – Tencent

Honor of Kings to jedna z topowych gier Tencenta i zarazem najpopularniejszy mobilny tytuł w Chinach. Została uznana za jedną z najbardziej dochodowych gier mobilnych 2020 roku na świecie – drugie miejsce zaraz za PUBG Mobile (to także produkcja Tencent Games).

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej