Tegoroczne targi E3 z największą frekwencją od ponad dekady
Zebraliśmy dla Was statystyki z różnych źródeł dotyczące tegorocznych targów E3. Wynika z nich, że najpopularniejszą produkcją imprezy było Star Wars: Battlefront II, zaś najczęściej dyskutowaną firmą - Microsoft.
Przez ostatnie kilka dni Los Angeles żyło zapowiedziami nowych gier, zwiastunami oraz konferencjami. Teraz jednak targi E3 dobiegły końca, czas więc na wszelkiej maści podsumowania oraz statystyki, dotyczące najważniejszej growej imprezy tego roku. Przygotowaliśmy dla Was garść informacji z różnych źródeł, zarówno dotyczących samej wystawy, jak i tytułów, które zostały na niej zaprezentowane.
Przede wszystkim należy podkreślić, że tegoroczne E3 było największą odsłoną tej imprezy od ponad dekady. Do Convention Center w Los Angeles przybyło ponad 68 tysięcy osób – niemal tyle samo, co podczas rekordowej edycji w 2005 roku, kiedy liczba uczestników przekroczyła 70 tysięcy. Przyczyną była naturalnie decyzja o otwarciu targów dla publiczności, dzięki czemu pojawiło się na nich dodatkowe 15 tysięcy miłośników interaktywnej rozrywki. Posunięcie to najwidoczniej wyszło organizatorom na dobre, bo Michael Gallagher, prezes stowarzyszenia Entertainment Software Association, które odpowiada za E3, ogłosił, że tegoroczna edycja była „ogromnym sukcesem”.
Jeśli chodzi o zaprezentowane materiały, ogromnym zainteresowaniem cieszył się Star Wars: Battlefront II, którego zwiastun był najczęściej oglądanym materiałem z targów. Na tę chwilę trailer produkcji EA DICE może pochwalić się niemal 9 milionami wyświetleń. Drugie najpopularniejsze wideo z tegorocznego E3 to zwiastun Super Mario Odyssey, które jednak zadebiutowało trzy dni później i już wkrótce może dogonić swojego konkurenta.
Dodatkowo serwis Polygon zaprezentował listę dziesięciu gier, które cieszyły się największą popularnością podczas targów, biorąc pod uwagę wszystkie filmiki na YouTube, związane z danym tytułem – a więc nie tylko zwiastuny i fragmenty rozgrywki, ale także materiały z prasy oraz reakcje fanów. Tutaj także wygrał Battlefront II, a kolejne miejsca na podium zajęły Assassin’s Creed: Origins oraz FIFA 18. Super Mario Odyssey wylądowało na szóstym miejscu, wyprzedzone jeszcze przez Call of Duty: WWII oraz God of War.
Z kolei platforma Synthesio dostarczyła analizę targów pod kątem popularności w mediach społecznościowych. Tu najczęściej wspominany był Microsoft (aż w 25,33% przypadków), w głównej mierze za sprawą zapowiedzi Xboksa One X. Tuż za nim wylądowało Nintendo (24,11%), a trzecie miejsce zajęło Electronic Arts (20,20%). Co interesujące, w pierwszej piątce nie znalazł się gigant branży – firma Sony. Należy jednak zauważyć, że te statystyki dotyczą zarówno postów o pozytywnej, jak i negatywnej treści. Jeśli wziąć pod uwagę ton wypowiedzi internautów, zwycięzcą okazuje się EA (57,52% pozytywnych wpisów), zaś Microsoft ląduje tuż poza podium, na czwartym miejscu (56,4%). Sony ponownie nie znalazło się nawet w pierwszej piątce.
Można więc powiedzieć, że znamy już „zwycięzców” tegorocznego E3. Targi podbił Star Wars: Battlefront II, Nintendo utrzymało bardzo mocną pozycję w branży, a Microsoft narobił medialnego szumu zapowiedzią swojego nowego sprzętu. Z kolei dla Sony z pewnością nie była to spektakularna edycja targów. Ale na E3 świat się nie kończy – w sierpniu czeka nas gamescom, a później także Tokyo Game Show czy PlayStation Experience.
- Oficjalna strona internetowa targów E3
- Nie tylko Metro: Exodus – 10 najlepszych zapowiedzi targów E3 2017