Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 marca 2004, 10:33

Technologia SpeedTreeRT w nowej grze strategicznej, zatytułowanej Medieval Lords: Kingdom Under Siege

Studio Monte Cristo ogłosiło rozpoczęcie prac nad nową grą strategiczną, zatytułowaną Medeival Lords: Kingdom Under Siege. Francuzi odgrażają się, że będzie to pierwszy „city-builder” w historii elektronicznej rozrywki, który zaoferuje graczom w pełni trójwymiarowe środowisko. Mimo, że program jest we wczesnej fazie produkcyjnej, ma trafić na półki sklepowe jeszcze w tym roku.

Studio Monte Cristo ogłosiło rozpoczęcie prac nad nową grą strategiczną, zatytułowaną Medeival Lords: Kingdom Under Siege. Francuzi odgrażają się, że będzie to pierwszy „city-builder” w historii elektronicznej rozrywki, który zaoferuje graczom w pełni trójwymiarowe środowisko. Mimo, że program jest we wczesnej fazie produkcyjnej, ma trafić na półki sklepowe jeszcze w tym roku.

Jak na razie Monte Cristo nie udostępnia bliższych szczegółów na temat rozgrywki, skupia się natomiast wokół zachwalania trójwymiarowego silnika. W Kingdom Under Siege gracz nie tylko będzie mógł oglądać swoje miasto z odleglejszej perspektywy ale także ruszyć wprost na ulice i naocznie przekonać się jak wygląda ono od środka. Aby zapewnić jak największą dozę wrażeń estetycznych, francuska firma podpisała kontrakt z Interactive Data Visualization (IDV), dzięki czemu w grze zostanie wykorzystana technologia SpeedTreeRT. Będzie ona odpowiadać za umieszczenie w środowisku gry niezwykle realistycznych drzew, zależnych m.in. od warunków atmosferycznych. Pakiet zawiera także obszerną bibliotekę modeli opartych o ponad 80 gatunków roślin i specjalną aplikację, która pozwala tworzyć animowane drzewa w czasie rzeczywistym.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej