Technologia SpeedTreeRT w grach na PlayStation 3 za "drobną" opłatą
Koncern Sony Computer Entertainment poinformował wczoraj, że technologia SpeedTreeRT (opracowana przez firmę Interactive Data Visualisation pod koniec 2002 roku) będzie dostępna dla producentów gier na PlayStation 3... po uiszczeniu stosownej opłaty.
Koncern Sony Computer Entertainment poinformował wczoraj, że technologia SpeedTreeRT (opracowana przez firmę Interactive Data Visualisation pod koniec 2002 roku) będzie dostępna dla producentów gier na PlayStation 3... po uiszczeniu stosownej opłaty.
Zaimplementowanie nowej technologii, kosztować będzie 9.995 dolarów. Cena ta odnosi się tylko i wyłącznie do jednego tytułu. Jeśli producent ma zamiar wyposażyć kilka swoich gier w realistycznie wyglądające drzewa, będzie musiał wypłacić odpowiednią wielokrotność tej sumy. W zamian Interactive Data Visualisation oferuje profesjonalne oprogramowanie, które jest w pełni kompatybilne z kombajnami do tworzenia grafik trójwymiarowej: Maya oraz 3DS Max.
Technologia SpeedTreeRT koncentruje się nad wyposażaniem gier video w niezwykle realistycznie prezentujące się drzewa, posiadające ładnie wizualną korę, mnóstwo gałęzi oraz bogate listowie. Oczywiście flora jest podatna na wszelkie warunki atmosferyczne, co wzbogaci doznania estetyczne podczas eksploatacji gry. SpeedTreeRT jest już zaimplementowany w silniku Unreal Enigne 3. Wykorzystaniem technologii zainteresowali się również producenci takich tytułów jak: Auto Assault, Imperator oraz Gothic III.