Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 listopada 2005, 09:20

Technologia SpeedTreeRT w grach na PlayStation 3 za "drobną" opłatą

Koncern Sony Computer Entertainment poinformował wczoraj, że technologia SpeedTreeRT (opracowana przez firmę Interactive Data Visualisation pod koniec 2002 roku) będzie dostępna dla producentów gier na PlayStation 3... po uiszczeniu stosownej opłaty.

Koncern Sony Computer Entertainment poinformował wczoraj, że technologia SpeedTreeRT (opracowana przez firmę Interactive Data Visualisation pod koniec 2002 roku) będzie dostępna dla producentów gier na PlayStation 3... po uiszczeniu stosownej opłaty.

Technologia SpeedTreeRT w grach na PlayStation 3 za 'drobną' opłatą - ilustracja #1

Zaimplementowanie nowej technologii, kosztować będzie 9.995 dolarów. Cena ta odnosi się tylko i wyłącznie do jednego tytułu. Jeśli producent ma zamiar wyposażyć kilka swoich gier w realistycznie wyglądające drzewa, będzie musiał wypłacić odpowiednią wielokrotność tej sumy. W zamian Interactive Data Visualisation oferuje profesjonalne oprogramowanie, które jest w pełni kompatybilne z kombajnami do tworzenia grafik trójwymiarowej: Maya oraz 3DS Max.

Technologia SpeedTreeRT w grach na PlayStation 3 za 'drobną' opłatą - ilustracja #2

Technologia SpeedTreeRT koncentruje się nad wyposażaniem gier video w niezwykle realistycznie prezentujące się drzewa, posiadające ładnie wizualną korę, mnóstwo gałęzi oraz bogate listowie. Oczywiście flora jest podatna na wszelkie warunki atmosferyczne, co wzbogaci doznania estetyczne podczas eksploatacji gry. SpeedTreeRT jest już zaimplementowany w silniku Unreal Enigne 3. Wykorzystaniem technologii zainteresowali się również producenci takich tytułów jak: Auto Assault, Imperator oraz Gothic III.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej