Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 czerwca 2015, 09:25

Tale of Tales kończy z grami komputerowymi

Twórcy ze studia Tale of Tales ogłosili, że kończą z produkcją gier komputerowych. Powód - słaba sprzedaż ich ostatniej produkcji, Sunset.

„And the sun sets…” - Tale of Tales kończy z grami komputerowymi - wiadomość - 2015-06-22
„And the sun sets…”

Studio Tale of Tales, znane z nietypowych, artystycznych gier (np. The Path), ogłosiło, że w przyszłości nie zamierza już tworzyć gier komputerowych – przynajmniej nie w celach komercyjnych. Jak podają twórcy na blogu deweloperskim, jest to spowodowane klapą finansową ich ostatniej produkcji – Sunset. Mimo podjętych starań w celu stworzenia „gry dla graczy” (czytaj: dla szerszej publiczności) i pieniędzy zainwestowanych w kampanię reklamową, ostatni tytuł studia rozszedł się w zaledwie 4 tysiącach egzemplarzy. Liczba ta uwzględnia kopie rozdane osobom, które wsparły grę na stronie Kickstartera, oraz trwającą letnią wyprzedaż w sklepie Steam (przecena o 50% do 9,99 dolarów, czyli ok. 37 zł).

„Cieszymy się i jesteśmy dumni, że próbowaliśmy zrobić ‘grę dla graczy’. Przy produkcji Sunset daliśmy z siebie wszystko, naprawdę wszystko. I przegraliśmy. Tak więc tej jednej rzeczy już nigdy nie będziemy musieli robić. Wciąż jesteśmy przepełnieni kreatywnością, ale nie planujemy robić kolejnych gier. A nawet jeśli, to nie będą to przedsięwzięcia komercyjne”.

Sunset to przygodowa gra z widokiem FPP, w której gracz wciela się w Angelę Burners i pracuje jako pomoc domowa u rewolucjonisty Gabriela Ortegi, jednocześnie odkrywając tajemnice spisku mającego doprowadzić do wojny domowej. W grze nie ma zagadek logicznych ani tym bardziej walki, a na poczynania Ortegi możemy wpływać poprzez wykonywanie pewnych czynności oraz… budowanie relacji z naszym pracodawcą. Tytuł ukazał się 21 maja bieżącego roku i została dość ciepło przyjęty przez krytykę (średnia ocen recenzentów w serwisie Metacritic: 74).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej