autor: Radosław Grabowski
Taksówkarz prosto z targów, czyli prezentacja gry pt. Taxi Driver podczas E3 2005
Komputery osobiste klasy PC oraz stacjonarne konsole PS2 i Xbox są docelowymi platformami dla trójwymiarowej gry akcji Taxi Driver, powstającej z okazji trzydziestej rocznicy nakręcenia przez Martina Scorsese głośnego filmu o tej samej nazwie (polski tytuł: Taksówkarz) z Robertem DeNiro w roli głównej. Omawiany produkt figuruje w planie wydawniczym korporacji Majesco na 2006 rok.
Komputery osobiste klasy PC oraz stacjonarne konsole PS2 i Xbox są docelowymi platformami dla trójwymiarowej gry akcji Taxi Driver, powstającej z okazji trzydziestej rocznicy nakręcenia przez Martina Scorsese głośnego filmu o tej samej nazwie (polski tytuł: Taksówkarz) z Robertem DeNiro w roli głównej. Omawiany produkt figuruje w planie wydawniczym korporacji Majesco na 2006 rok.
Developerzy tworzą wirtualne rozwinięcie fabuły rzeczonego kinowego dzieła, chcąc ukazać dalsze losy Travisa Bickle’a - weterana wojny wietnamskiej, pracującego nocą jako nowojorski taksówkarz i poznającego mroczną stronę największej aglomeracji Stanów Zjednoczonych.
Pod względem systemu zabawy niniejszy produkt przypominać ma nieco pozycje z popularnej serii Grand Theft Auto, gdyż pozwoli m.in. na swobodne przemieszczanie się po ulicach miasta piechotą lub za kierownicą samochodu oraz strzelanie z kilku rodzajów broni. Dzierżony typ uzbrojenia odbije się na charakterze poruszania się postaci bohatera, ponieważ przykładowo trzymanie strzelby w pewnym sensie ograniczy mobilność.
Zgodnie z naczelnym założeniem scenariusza otworzymy ogień przede wszystkim w stronę rozmaitych bandytów, chociaż można będzie także uśmiercać niewinnych obywateli. Eliminowanie zwykłych ludzi wprawdzie nie ściągnie nam na kark policji, ale wpłynie na zdrowie psychiczne Bickle’a – konsekwentne mordowanie przechodniów doprowadzi ostatecznie do samobójstwa.
Posyłanie gangsterów do przysłowiowego piachu stanowić ma jedynie środek do realizacji obligatoryjnych zadań, wyznaczonych w ramach warstwy fabularnej. Rzecz jasna zaistnieją również liczne wątki poboczne, a także typowe zlecenia, wynikające z zawodu głównego bohatera. Trzeba będzie bowiem wozić taksówką pasażerów i w ten sposób zarabiać pieniądze, które nierzadko okażą się bardzo przydatne. Przebieg akcji przedstawiony zostanie natomiast z perspektywy trzeciej osoby przy użyciu dopracowanej grafiki, a całość ubarwi sugestywna oprawa dźwiękowa.