Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lutego 2025, 14:01

Takiej ilości nowych informacji o realistycznym symulatorze życia InZOI nie spodziewał się nikt. Twórcy grają w wyjątkowo otwarte karty

Twórcy inZOI odpowiedzieli na pytania graczy, przedstawiając wcześniej nieznane funkcje i plany na przyszłość. Opowiedzieli też szczerze o ograniczeniach wersji na start wczesnego dostępu.

Źródło fot. inZOI
i

Dziś w nocy, na miesiąc przed premierą we wczesnym dostępie, odbyła się sesja Ask Me Anything na oficjalnym Discordzie gry inZOI. Podczas prawie 2-godzinnej transmisji – śledzonej nawet przez 1200 osób jednocześnie – twórcy odpowiadali na żywo na najbardziej trapiące społeczność pytania.

Jednym z najważniejszych ogłoszeń była jednak zapowiedź dodatkowego wydarzenia, podczas którego poznamy więcej faktów na temat gry, w tym cenę i plan prac nad rozwojem projektu po debiucie w early accessie. Wirtualny pokaz odbędzie się 19 marca o godz. 2:00 czasu polskiego na Twitchu i YouTubie.

Znamy już jednak wiele ciekawych szczegółow, dotyczących rozgrywki i działania gry.

Świat

  • Na ten moment, ze względu na ograniczenia techniczne, twórcy nie mogą pozwolić nam tworzyć miast w inZOI zupełnie od zera, jednak będziemy wciąż zaskoczeni ilością zmian, jakie będziemy w stanie wprowadzić. Jednocześnie deweloperzy nie wykluczają, że dynamiczny rozwój technologii pozwoli zmienić to w przyszłości.
  • Chociaż nie otrzymaliśmy informacji w temacie potencjalnego trybu multiplayer, nie zabrakło obietnicy, że temat ten zostanie poruszony w najbliższym czasie. Najprawdopodobniej właśnie 19 marca.
  • Wszystkie prace i kariery w inZOI mają być aktywne – dadzą nam możliwość bezpośredniego sterowania postaciami, w czasie gdy muszą one wykonywać zadania służbowe. Możliwe profesje będą dzielić się na te klasyczne oraz freelancerskie, wykonywane z domu, bez stałego rygoru godzinowego.
  • Nawiązując znajomość z innymi pracownikami w swojej pracy, będziemy musieli przejść przez etap relacji profesjonalnej, by móc zacząć budować przyjaźń czy romans.
  • Szkoły z kolei nie będą aktywne, odbierając nam w tym czasie kontrolę nad uczącymi się postaciami.
  • System szpitali, ściśle związany z rozbudowanym systemem chorób, jest wciąż dopracowywany.
  • W odpowiedzi na krytykę dotyczącą systemu ruchu drogowego twórcy podkreślają, że nie starali się osiągnąć realizmu na poziomie gier skoncentrowanych na tym elemencie, jednak będą starali się go usprawniać, pracując nad optymalizacją całego miasta. Chcą zapewnić nam jednak jak najwięcej opcji dostosowywania i dekorowania pojazdów.
  • We wczesnym dostępie baseny będą jedynie elementem dekoracyjnym, z którym nie wejdziemy w interakcję. Pomimo podejmowanych w tym kierunku prób, efekt który dotychczas udało się osiągnąć był w oczach twórców wciąż niewystarczająco zadowalający.

Tworzenie postaci

  • Ze względu na ilość precyzyjnych animacji deweloperzy nie zdecydowali się na umożliwienie graczom dostosowywania wzrostu postaci. Odgórnie wszystkie kobiece Zoi mają być odrobinę niższe od tych męskich.
  • W porównaniu do wypuszczonego w zeszłym roku demo trybu tworzenia postaci, wersja gry we wczesnym dostępie ma oferować dużo więcej typów budowy ciała do wyboru.
  • Modele męskich i kobiecych postaci mają równać się delikatnie pod względem możliwości edycji, dając nam większe możliwości dostosowywania elementów wyglądu kojarzonych z poszczególnymi płciami.
  • System skanowania 3D poza meblami ma być dostępny także jako narzędzie do tworzenia elementów stylizacji. Za przykład podane zostały możliwe do dodania skrzydła.
  • Możliwość dodawania tatuaży poza powierzchnią twarzy i szyi Zoi ma pojawić się w grze w sierpniu. Również ma ona wykorzystywać funkcję skanowania przy pomocy AI, w tym prawdziwych tatuaży, które mamy na sobie.

Interakcje między postaciami

  1. Jedna rodzina będzie mogła składać się maksymalnie z 8 postaci, jednak zostało pozostawione pole dla moderów, którzy będą w stanie stworzyć system omijający ten limit (na własną odpowiedzialność graczy w kontekście wydajności i funkcjonalności).
  2. We wczesnym dostępie Zoie będą w stanie wykonywać tylko jedną czynność naraz. Wprowadzenie złożonych akcji, np rozmawiania podczas jedzenia, jest jednak jednym z priorytetów twórców.
  3. Podobnie uproszczone mają być na razie aktywności rodzinne. Młodzi bohaterowie mogą jednak już teraz prosić o pomoc w zaspokajaniu swoich potrzeb.
  4. Nie będziemy w stanie bezpośrednio zabijać innych postaci. Możemy się jednak do tego przyczynić, np. podpalając ich dom z nimi w środku.
  5. Domowe zwierzaki nie pojawią się we wczesnym dostępie. Prace nad tym systemem trwają.
  6. Zoie otrzymają specjalne interakcje i potrzeby, kiedy zajdą w ciążę (np. ogłoszenie spodziewania się dziecka, jedzeniowe zachcianki). Opieka nad niemowlakami jest jeszcze we wczesnym stadium rozwoju, więc na start nie będzie dawała nam dużo możliwości.
  7. Już w dniu premiery wczesnego dostępu postacie wykorzystywać będą system wspomnień. Będzie on na razie zawierał najważniejsze wydarzenia z życia, takie jak czyjaś śmierć czy rozwód, ale ma być w przyszłości rozszerzany.

Aspekty techniczne

  • Dzięki oparciu gry na silniku Unreal Engine 5 inZOI zostało wzbogacone o system oświetlenia Lumen, optymalizację w oparciu o Nanite oraz wykorzystywane m.in. podczas śledzenia naszej twarzy przy pomocy specjalnej aplikacji możliwości systemu Metahuman.
  • Aplikacja na żywo śledząca naszą mimikę i przesyłająca ruchy z telefonu do gry będzie wyłącznie na telefonach z systemem iOS, ze względu na patent Apple. W przyszłości dodatkowym rozwiązaniem może być dedykowany program wykorzystujący kamerkę podłączaną do komputera.
  • InZOI nie oferuje na razie oficjalnego wsparcia SteamDeck, jednak wewnętrzne testy pokazały, że gra działa bez zarzutów. Oficjalna kategoryzacja zależy od przyszłej współpracy z Valve.
  • Modyfikacje do gry będą tworzone w oparciu o system Blueprint silnika Unreal. Moderzy otrzymają dodatkowe dokumenty i narzędzia od twórców ułatwiajace poznanie środowiska tego tytułu.
  • Po ostatecznym wprowadzeniu do gry pupili twórcy chcą oprzeć ich funkcjonowanie na systemie inteligentnych NPC, współtworzonym z firmą Nvidia.
  • W tym momencie inZOI nie wspiera obsługi kontrolerów, jednak ma to być jeden z pierwszych elementów wprowadzonych po premierze we wczesnym dostępie.

Chociaż sesja pytań i odpowiedzi odkryła przed nami niemało ograniczeń wersji gry, która zadebiutuje za miesiąc, to ponownie ukazuje złożoność projektu, a otwartość twórców imponuje.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej