Take-Two o zakupie Activision przez Microsoft: „to dobra rzecz dla branży”
Prezes Take-Two Interactive nie ma nic przeciwko przejęciu Activision Blizzard przez firmę Microsoft. Uważa wręcz, że to będzie dobre dla całej branży.
Planowane przejęcie przez Microsoft firmy Activision Blizzard budzi wielkie emocje. Okazuje się, że nie ma z tym problemu jeden z największych wydawców branży.
- Prezes Take-Two Interactive Strauss Zelnick stwierdził w wywiadzie, że przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft będzie dobre zarówno dla tej drugiej firmy, jak i całej branży gier.
- Zelnick podkreśla, że gigant z Redmond nie jest w pełni konkurencją dla jego firmy. Co prawda obaj wydawcy rywalizują w sprzedaży gier, ale również dużo współpracują, więc z takiej perspektywy wzmocnienie Microsoftu przysłuży się również Take-Two Interactive.
- Ponadto Zelnick podkreślił, że ta branża obraca się wokół kreatywności. Według niego, ostatecznie liczą się tylko gry i jeśli Take-Two Interactive będzie produkowało świetne pozycje, to klienci będą je kupowali i nic nie jest w stanie tego zmienić.
Oczywiście, Zelnickowi jest łatwo tak mówić, gdyż Take-Two Interactive ma bardzo mocną bibliotekę popularnych marek, takich jak Grand Theft Auto, Red Dead Redemption, NBA2K, BioShock, XCOM czy Civilization. Mniejsi wydawcy, pozbawieni tak rozpoznawalnych serii, mogą z większym niepokojem podchodzić do postępującej konsolidacji branży.
Przypomnijmy, że Microsoft ogłosił plany przejęcia Activision Blizzard na początku tego roku. Firma próbuje na razie zdobyć zgody odpowiednich krajowych organów regulacyjnych. Do tej pory transakcję przyklepały Arabia Saudyjska oraz Brazylia.
Decyzji nie podjęły jeszcze organy w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Unii Europejskiej. Przejęcie próbuje storpedować konkurencyjna firma Sony. Na początku października szef PlayStation, Jim Ryan, miał się udać do Parlamentu Europejskiego, by wyrazić swoje zaniepokojenie transakcją.
- Microsoft – oficjalna strona
- Activision Blizzard – oficjalna strona
- Take-Two Interactive - oficjalna strona