autor: Krzysztof Sobiepan
Tak może wyglądać Borderlands 3
Firma Gearbox Software zaprezentowała na targach GDC technologiczne demo, dość wyraźnie zainspirowane światem Borderlands. Autorzy zaznaczają, że są w fazie eksperymentów, jednak stworzone modele śmiało mogłyby zostać wykorzystane w kolejnej grze z serii.
Podczas niedawnej prezentacji firmy Gearbox Software na konferencji deweloperów GDC 2017 Randy Pitchford – jeden z założycieli i obecny prezes tego zespołu deweloperskiego – przedstawił na krótkim filmiku możliwości technologiczne Unreal Engine 4. Jedenastominutowy wykład na temat mapowania cieni, efektów oraz obrysów obiektów w nierealistycznym środowisku przeszedłby zapewne bez echa, gdyby nie fakt, że ociekał wręcz aluzjami do serii Borderlands. Materiał obejrzeć można poniżej (dzięki, IGN):
Prezentując kolejne formacje skalne, model bohatera, silnika czy wnętrze i okolice stacji benzynowej, Pitchford co i rusz przypominał widzom, że to co właśnie zobaczyli, to jedynie prototypy, niezwiązane z żadną grą, i jak na razie to tylko część technologicznych eksperymentów wewnątrz studia. Styl prezentowanych elementów jest jednak tak oczywisty, że często trudno było mu zachować całkowitą powagę przy kolejnych wypowiedziach w stylu „proszę nie skupiać się na bohaterze, tylko na technologii”.
Na koniec prezes zapewnił, że fani marki Borderlands dowiedzą się o niej więcej „już niedługo”. Prezentacji nie można oczywiście traktować jako oficjalnej zapowiedzi Borderlands 3, ale z zeszłorocznych informacji wiemy, że Gearbox Software pracuje nad kolejną odsłoną serii. Gra najprawdopodobniej zagości na jednej z konferencji podczas targów E3 2017.
Galeria
- Materiał z prezentacji silnika Unreal 4
- Oficjalna strona internetowa studia Gearbox Software
- Oficjalna strona internetowa serii Borderlands