sterowanie - newsy i ciekawostki

Assassin’s Creed: Shadows „namiesza” w sterowaniu. Zmiany mają pozytywnie wpłynąć na parkour, ale mogą nieco zdezorientować graczy
Michał Harat, 7 stycznia 2025, 20:40
W najnowszym artykule Ubisoft ujawnił szczegóły dotyczące mechaniki parkouru w Assassin’s Creed: Shadows.

Koniec z automatyzacją gry w CS 2. Valve bierze się za skrypty oraz oszustów
Jakub Błażewicz, 20 sierpnia 2024, 11:37
Valve rozpoczęło testy VacNet 3.0, ale wprowadziło też ważne zmiany w Counter-Strike'u 2 związane z bindami.

Dragon Ball znowu wystawi nasze kontrolery na próbę. W Sparking! ZERO powróci mechanika znana jako „niszczyciel padów”
Jakub Błażewicz, 5 lipca 2024, 12:46
Dragon Ball: Sparking! ZERO pozwoli na wybranie klasycznego sterowania serii Budokai Tenkaichi. Pytanie tylko, kto będzie chciał mordować drogie kontrolery, by grać po staremu?

Kolekcja Metal Gear Solid na PC bez wsparcia myszki i klawiatury? Konami usuwa kartę produktu na Steam
Kamil Kleszyk, 22 czerwca 2023, 14:34
Wiele wskazuje na to, że Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 czeka słodko-gorzka premiera na PC. Zanim Konami zdążyło usunąć stronę tytułu na Steamie, czujni gracze zdążyli zauważyć na niej informację, że kolekcja nie będzie obsługiwać myszki i klawiatury.

Streamingowa usługa xCloud otrzyma sterowanie myszką i klawiaturą
Adrian Werner, 6 marca 2022, 11:19
Firma Microsoft ma pracować nad dodaniem do usługi streamingowej xCloud sterowania myszką i klawiaturą. Obecnie w grach w niej bawić się można wyłącznie za pomocą pada.

Steam Deck - Valve pokazuje genialne działanie żyroskopu
Adrian Werner, 27 lipca 2021, 09:39
Studio Valve pokazało pomysłowy system działania żyroskopu w Steam Deck. Wraz z gałkami analogowymi i trackpadami ma on zapewnić wrażenia bliskie sterowaniu myszką i klawiaturą.

Star Wars: Squadrons jak stary X-wing - ma wsparcie joysticków
Michał Kułakowski, 16 czerwca 2020, 16:38
Gra Star Wars: Squadrons zaoferuje graczom możliwość zabawy nie tylko z myszką i klawiaturą oraz gamepadami, ale także z klasycznymi joystickami używanymi w symulatorach lotu. Z wiadomości tej cieszy się już wielu fanów tego gatunku.

Gears of War 5 na konsoli Xbox One ze wsparciem klawiatury i myszy
Jakub Błażewicz, 9 stycznia 2019, 10:32
Firma Razer zamieściła listę gier oferujących wsparcie klawiatury i myszy na konsoli Xbox One. Wśród nich znalazło się nadchodzące Gears 5.

Xbox One z obsługą klawiatury i myszy
Krzysztof Sobiepan, 26 września 2018, 11:25
Już wkrótce do konsoli Xbox One będzie można podpiąć ulubioną klawiaturę czy mysz. Koncern nawiązał współpracę z Razerem i zapowiedział, że w najbliższych tygodniach rozpoczną się testy nowej funkcji konsoli, choć dodanie tego typu wsparcia jest jedynie zaoferowaną deweloperom opcją, a nie obowiązkiem.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy na PC - minimalne wymagania sprzętowe
Adrian Werner, 10 marca 2018, 10:19
Studio Vicarious Visions i firma Activision ujawniły minimalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Dowiedzieliśmy się także, że gra zaoferuje sterowanie za pomocą myszki i klawiatury.
![Pecetowe NiOh wreszcie dostanie obsługę myszki [aktualizacja: patch już dostepny]](/i/w/h1/720_249733514.jpg)
Pecetowe NiOh wreszcie dostanie obsługę myszki [aktualizacja: patch już dostepny]
Adrian Werner, 30 listopada 2017, 10:15
Firma Koei Tecmo poinformowała, że za kilka dni pecetowa wersja NiOh otrzyma patch, który doda wreszcie wsparcie dla sterowania za pomocą myszki oraz opcję konfigurowania klawiszy klawiatury.

Pecetowe NiOh: Complete Edition bez obsługi myszki
Adrian Werner, 3 listopada 2017, 12:42
Twórcy pecetowej wersji NiOh: Complete Edition zdecydowali się na mocno nietypowe rozwiązanie i nie zaimplementowali opcji sterowania myszką. Wydanie na PC kontrolować będzie można wyłącznie za pomocą pada lub samej klawiatury.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – jak udała się wersja PC?
Krzysztof Mysiak, 3 września 2015, 17:40
Serwis PCGamingWiki opublikował raport na temat wersji PC gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Oceniono optymalizację, zakres dostępnych ustawień (wraz z porównaniem graficznym), dostosowanie sterowania do klawiatury i myszki i inne techniczne czynniki.
Bloodborne - prezentacja sterowania w nowym materiale
Jakub Mirowski, 18 stycznia 2015, 15:05
Do sieci trafił wczoraj nowy materiał z Bloodborne - nadchodzącej produkcji japońskiego studia From Software. Na siedmiominutowym filmiku możemy m.in. zobaczyć, jakie prezentuje się sterowanie w grze.

Twórcy NBA 2K14 o sterowaniu Pro Stick – film z polskimi napisami
Łukasz Szliselman, 30 września 2013, 08:43
Studio Visual Concepts opowiedziało o systemie sterowania Pro Stick w nadchodzącym NBA 2K14. Sprawi on, że różne podania oraz zwody, podobnie jak i rzuty do kosza, zostaną przypisane do prawej gałki analogowej. Zapraszamy do obejrzenia nowego filmu z cyklu „dziennik dewelopera” z polskimi napisami.

Assassin's Creed III na PC najlepiej z gamepadem
Kamil Ostrowski, 29 marca 2012, 10:51
Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny odpowiedzialny za prace nad Assassin's Creed III, przyznał w rozmowie z redaktorem serwisu Gamespy, że deweloper nie planuje przeznaczać dodatkowych środków na stworzenie systemu sterowania dedykowanego myszce i klawiaturze.
O animacji i dynamicznym sterowaniu w grze Mass Effect 3
Marcin Skierski, 9 grudnia 2011, 10:47
Studio BioWare udostępniło kolejny film z cyklu BioWare Pulse, w którym twórcy opowiadają o poszczególnych aspektach rozgrywki gry Mass Effect 3. W najnowszym odcinku możemy posłuchać o animacji i bardziej dynamicznym sterowaniu głównym bohaterem.

Sterowanie postacią w Diablo III za pomocą pada? Dlaczego nie!
Mateusz Kądziołka, 23 września 2011, 10:08
Reżyser Diablo III, Jay Wilson, podzielił się wrażeniami z testowania gry za pomocą pada. W rozmowie z serwisem PC Gamer przyznał, że kontrolowanie postaci w ten sposób przynosi lepsze efekty.