PhysX - newsy i ciekawostki

Starsze gry cierpią na RTX 50, bo nie wspierają 32-bitowego PhysX-a. Internauci stworzyli listę dotkniętych gier
Zbigniew Woźnicki, 21 lutego 2025, 13:15
RTX-y 50 nie oferują wsparcia dla 32-bitowego PhysX-a. W efekcie starsze gry korzystające z tej technologii mogą działać gorzej. Gracze przygotowali obszerne zestawienie tytułów.

Debiut Operacji Wind Bastion w R6 Siege, PhysX oprogramowaniem open source i inne wieści
Miłosz Szubert, 4 grudnia 2018, 15:35
Dziś piszemy o darmowym udostępnieniu przez firmę Nvidia silnika fizycznego PhysX, nowej wersji sterowników GeForce oraz premierze Operacji Wind Bastion w grze Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Alien: Isolation, PhysX, Evolve, Worlds of Magic) 5/3/15
Krzysztof Mysiak, 5 marca 2015, 15:55
Dziś piszemy m.in. o domniemanym odejściu Phila Harrisona z Microsoftu, filmie prezentującym wczesną wersję gry Alien: Isolation z widokiem TPP, udostępnieniu za darmo technologii PhysX, wzbogaceniu Evolve o tryb obserwatora oraz przesiadce Worlds of Magic na silnik Unity 5. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Project CARS wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence
Adam Zechenter, 18 października 2013, 12:38
Project CARS, czyli gra wyścigowa, której twórcy kładą nacisk na piękną oprawę graficzną i realistyczny model jazdy, wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence. Premiera gry na różne platformy – PC, Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U – w przyszłym roku.

Nvidia Flex, czyli fizyka nowej generacji
Bartosz Woldański, 17 października 2013, 20:05
Koncern Nvidia ujawnił dzisiaj podczas wydarzenia dla dziennikarzy w Montrealu nową technologię Nvidia PhysX – Flex, która wykorzysta moc wielu kart graficznych. Co to w praktyce oznacza? Przede wszystkim należy spodziewać się bardziej złożonej technologii symulującej fizykę płynów, ciał miękkich czy ubrań.

PlayStation 4 ze wsparciem technologii PhysX i APEX
Michał Kułakowski, 7 marca 2013, 19:03
Nvidia ogłosiła, że konsola PlayStation 4 będzie wpierała popularne technologie PhysX oraz APEX, które opracowane zostały przez tego producenta układów graficznych.

Wiedźmin 3: Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11
Marcin Skierski, 3 marca 2013, 10:00
Redaktorzy serwisu PC Games Hardware dowiedzieli się, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wspierać technologię PhysX oraz biblioteki DirectX 11. Nie jest to wielką niespodzianką, jako że produkcja studia CD Projekt RED ukaże się na PC i nowej generacji konsol, więc trzymanie się starszych rozwiązań byłoby nie na miejscu.

Borderlands 2 - zobacz grę ze wsparciem silnika PhysX
Michał Kowalski, 17 sierpnia 2012, 09:25
Studio Gearbox Software opublikowało film, przedstawiający grafikę w Borderlands 2 z wykorzystaniem silnika PhysX. W celu porównania efektów wizualnych na filmie zaprezentowano również fragmenty gry bez użycia wspomnianej technologii.

NVIDIA prezentuje możliwości najnowszych czipów graficznych, technologii PhysX oraz silnika Unreal Engine
Michał Kułakowski, 11 marca 2012, 18:10
Serwis Gametrailers opublikował kilpy wiedo z prezentacji firmy NVIDIA, na których możemy zobaczyć potencjalne możliwości najnowszych kart graficznych, stworzonych przez tego producenta, a także nowe rozwiązania dla technologii PhysX oraz sinika Unreal Engine.