autor: Michał Kułakowski
NVIDIA prezentuje możliwości najnowszych czipów graficznych, technologii PhysX oraz silnika Unreal Engine
Serwis Gametrailers opublikował kilpy wiedo z prezentacji firmy NVIDIA, na których możemy zobaczyć potencjalne możliwości najnowszych kart graficznych, stworzonych przez tego producenta, a także nowe rozwiązania dla technologii PhysX oraz sinika Unreal Engine.
Serwis Gametrailers opublikował krótkie klipy wideo z prezentacji firmy NVIDIA, która odbyła się na zakończonej w piątek konferencji Game Developers Conference w San Franciso. Na dwóch filmach możemy zobaczyć co producent ma do zaoferowania posiadaczom jego układów graficznych, a także programistom pracującym z najnowszymi wersjami PhysX oraz silnika Unreal Engine.
Na prezentacji zobaczymy jak komputer radzi sobie z generowaniem realnie zachowującego się futra, na które składa się 100 tysięcy włosów. Przekonamy się też jak najnowsze karty graficzne sprawować będą się z obliczaniem fizyki przedmiotów. Ich model zniszczeń został zaprezentowany w akcji w wirtualnej galerii, w której przedstawiciel producenta mógł z łatwością uszkodzić każdy widoczny obiekt. Z kolei, realistycznie zachowujące się tkaniny i ubrania ukazano na modelu postaci, znanej z ubiegłorocznego dema Unreal Engine 4. Poza tym, możemy również przyjrzeć się robiącej wrażenie technologii efektów cząsteczkowych, pozwalającej na animację (w czasie rzeczywistym) setek tysięcy indywidualnych cząstek dymu, pary wodnej itp. Wykorzystają ją deweloperzy, tworzący gry oparte na silniku Unreal w wersji 3 i 4.