Project CARS wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence
Project CARS, czyli gra wyścigowa, której twórcy kładą nacisk na piękną oprawę graficzną i realistyczny model jazdy, wykorzysta w pełni DirectX 11, Nvidia PhysX i APEX Turbulence. Premiera gry na różne platformy – PC, Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U – w przyszłym roku.
- Project CARS to realistyczny symulator wyścigów.
- Gra będzie wykorzystywać technologie DirectX 11 i Nvidia PhysX.
- Produkcja powstaje przy dużym wsparciu społeczności graczy.
Project CARS to produkcja doświadczonego w grach wyścigowych studia Slightly Mad Studios, znanego m.in. z serii Need for Speed: Shift. Na konferencji koncernu Nvidia w Montrealu ujawniono, że nowa gra będzie wykorzystywała możliwości, jakie daje DirectX 11 i technologia Nvidia PhysX. Zaimplementowany zostanie także system APEX Turbulence. Chociaż nie podano więcej szczegółów, wiadomo, że Slightly Mad Studios poszukiwało nowych możliwości poprawienia techniki prezentowania wyścigów w grze – wysoki realizm ma być wszak jedną z cech charakterystycznych produkcji.
Gra Project CARS będzie realistyczną grą wyścigową, w której gracze otrzymają do wyboru wiele prawdziwych samochodów i torów wyścigowych, a także dziesięć trybów gry, w tym karierę. W powstawaniu tytułu aktywnie pomaga społeczność fanowska, która w znacznej mierze sfinansowała prace. Społeczność ta zogniskowana jest wokół platformy World of Mass Development, która skupia graczy z całego świata, dając im możliwość testowania wczesnej wersji gry, a potem zgłaszania własnych pomysłów i sugestii. Nie obyło się też bez niewielkich trudności. Jak pisaliśmy w lipcu, Slightly Mad Studios musiało zawrzeć ugodę z niedużą grupą graczy, niezadowolonych ze sposobu tworzenia gry, i zwrócić im wyłożone pieniądze.
Premiery Project CARS należy spodziewać się w przyszłym roku. Gra wyjdzie na konsole Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U, a także komputery PC.