autor: Michał Kułakowski
PlayStation 4 ze wsparciem technologii PhysX i APEX
Nvidia ogłosiła, że konsola PlayStation 4 będzie wpierała popularne technologie PhysX oraz APEX, które opracowane zostały przez tego producenta układów graficznych.
Nvidia oficjalnie potwierdziła dzisiaj, że konsola PlayStation 4 będzie w pełni współpracować z technologiami PhysX oraz APEX. Firma cały czas prowadzi prace nad ich przystosowaniem do funkcjonowania w środowisku nowej platformy Sony, która posiadać będzie układ graficzny produkcji koncernu AMD, największego konkurenta Nvidii.
Obie technologie wykorzystywane są do realistycznego odwzorowania fizyki trójwymiarowych modeli w grach, a także odwzorowania ich kolizji oraz interakcji z innymi obiektami. Efekty ich zastosowania możemy dziś zobaczyć w co najmniej kilkudziesięciu grach, takich jak Borderlands 2, Batman: Arkham City czy Hawken. Dzięki wprowadzeniu najnowszych rozwiązań Nvidii do PlayStation 4, deweloperzy tytułów nowej generacji otrzymają możliwości emulacji fizyki zbliżone do tych jakie posiadają obecnie na komputerach PC. W lutym, w trakcie pierwszej prezentacji konsoli mogliśmy przekonać się jakie może potencjalnie przynieść to efekty w postaci ekskluzywnej gry Knack, która w dużej mierze korzystać będzie z zaawansowanych efektów cząsteczkowych i destrukcji otoczenia.