Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

długie - newsy i ciekawostki

Futuryzm w Call of Duty - zabił serię czy odświeżył formułę?
Futuryzm w Call of Duty - zabił serię czy odświeżył formułę?

Radosław Syguła, 27 września 2016, 18:16

Seria Call of Duty gości na sklepowych półkach już od wielu lat. Niezmiennie należy ona do najpopularniejszych marek wśród gier. Niestety jednocześnie traci ona oddanych fanów. Najczęstszym zarzutem wobec marki są realia futurystyczne. Czy rzeczywiście zabiły one ducha serii? A może okazują się dla niej nową szansą?

Dariusz z Arabii na Tatooine - wrażenia z testów beta Battlefield 1
Dariusz z Arabii na Tatooine - wrażenia z testów beta Battlefield 1

Dariusz Matusiak, 1 września 2016, 17:07

Niby Battlefront, ale jednak nie. Battlefield 1 to czysty Battlefield, tyle że w analogowym stylu retro. Czy taki zabieg z otoczką I wojny światowej pasuje do dynamicznych wirtualnych bitew?

Relacja z finałów EU LCS w Krakowie
Relacja z finałów EU LCS w Krakowie

Michał Chwistek, 30 sierpnia 2016, 12:00

W ostatni weekend do Polski trafiła kolejna duża impreza e-sportowa, czyli finały europejskiej ligi League of Legends. Nie było to może wydarzenie dorównujące skalą IEM Katowice, ale emocji również nie brakowało.

Gry piłkarskie: Dziwne i słabe
Gry piłkarskie: Dziwne i słabe

Norbert Szamota, 27 czerwca 2016, 17:55

Nie każda gra piłkarska próbuje wiernie oddać realia walki na boisku. Nie każda potrafi też sprawić radość fanom futbolu. Oto szybki przegląd tytułów dziwnych i słabych. Pora odpalić kilka superstrzałów!

20. urodziny Quake’a – gry, która wstrząsnęła światem FPS-ów
20. urodziny Quake’a – gry, która wstrząsnęła światem FPS-ów

Michał Jodłowski, 22 czerwca 2016, 16:31

Quake, legendarna strzelanka studia id Software, obchodzi dzisiaj 20. urodziny. O ojcu współczesnych FPS-ów trudno napisać coś nieoczywistego, nie mówiąc o odkrywczym, niemniej w niniejszym tekście przypominam o co ciekawszych momentach historii Trzęsienia oraz, dość standardowo, zwracam uwagę na kilka ciekawostek.

Gry piłkarskie: Rewolucjoniści i marketingowcy
Gry piłkarskie: Rewolucjoniści i marketingowcy

Norbert Szamota, 16 czerwca 2016, 18:11

Jakie gry piłkarskie wniosły najwięcej do rozwoju gatunku? Które studia próbowały w niekonwencjonalny sposób sprzedawać swoje produkcje? O tym w pierwszym tekście poświęconym najlepszym i najciekawszym tytułom o najpopularniejszej dyscyplinie sportu.

Nowy interfejs Wiedźmina 3 jest świetny!
Nowy interfejs Wiedźmina 3 jest świetny!

Mateusz Trochonowicz, 31 maja 2016, 16:56

Patch 1.20 dla Wiedźmina 3 wprowadził nie tylko usprawnienia w warstwie technicznej, lecz także - a może przede wszystkim - przebudowany interfejs. I jest on świetny!

Gropinie - Battlefield 1 kontra Call of Duty: Infinite Warfare
Gropinie - Battlefield 1 kontra Call of Duty: Infinite Warfare

Dariusz Matusiak, 16 maja 2016, 15:15

Prezentacja zwiastunów dwóch wielkich gier tego roku za nami. Co zrobiło większe wrażenie? Call of Duty: Infinite Warfare czy może Battlefield 1?

Gropinie – najbardziej oczekiwane premiery maja
Gropinie – najbardziej oczekiwane premiery maja

Michał Mańka, 2 maja 2016, 12:35

Kontynuujemy cykl "Gropinie", w którym autorzy Gameplay.pl wypowiadają się wspólnie na dany temat. Tym razem podjęliśmy się opisania najbardziej oczekiwanych premier maja.

Młoty w dłoń, kujmy broń! Klasa robotnicza w grach
Młoty w dłoń, kujmy broń! Klasa robotnicza w grach

Łukasz Łasisz, 1 maja 2016, 12:06

O tym, jak robotnicza klasa społeczna przedstawiana jest w grach komputerowych. Bunt i rewolucja czy rezygnacja i poddaństwo?

Nie tylko Resident Evil – imperium strachu Capcomu
Nie tylko Resident Evil – imperium strachu Capcomu

Michał Grygorcewicz, 22 marca 2016, 16:40

Dinozaury, duchy, mordercy, gwałciciele - twórcy serii Resident Evil na przestrzeni lat straszyli nas na znacznie więcej sposobów niż tylko przy użyciu żywych trupów.

Homefront: The Revolution - rewolucja spaliła na panewce
Homefront: The Revolution - rewolucja spaliła na panewce

Mateusz Trochonowicz, 13 lutego 2016, 14:02

Przedpremierowa wersja beta gry Homefront: The Revolution pozwoliła posiadaczom Xboksa One przetestować czteroosobowy tryb kooperacji. Nie przypadł mi on do gustu, ukazując jednocześnie wiele mankamentów samej gry - od nie najlepszej oprawy graficznej, przez fatalny model strzelania, na nieciekawych założeniach skończywszy.

Star Citizen oczami starego kosmicznego korsarza
Star Citizen oczami starego kosmicznego korsarza

Dariusz Matusiak, 8 lutego 2016, 18:18

Star Citizen budzi kontrowersje kolejnymi milionami dolarów w budżecie gry i niekończącą się fazą produkcji. W ostatnim tygodniu każdy mógł wypróbować ten space-sim w darmowym okresie próbnym - jakie są wrażenia? Czy Star Citizen będzie następnym Wing Commanderem?

Wrażenia z bety Tom Clancy’s The Division - jedyny taki Nowy Jork!
Wrażenia z bety Tom Clancy’s The Division - jedyny taki Nowy Jork!

Dariusz Matusiak, 31 stycznia 2016, 14:33

Tom Clancy's The Division trochę słabą rozgrywkę nadrabia świetnym klimatem i rewelacyjnie pokazanym Nowym Jorkiem! Oto gorące wrażenia z bety The Division.

Nieznane oblicza Księcia - 20-lecie Duke Nukem 3D
Nieznane oblicza Księcia - 20-lecie Duke Nukem 3D

Mateusz Trochonowicz, 30 stycznia 2016, 18:49

29 stycznia 2016 roku obchodziliśmy 20. urodziny Księcia z najbardziej rozpoznawalnej i rewolucyjnej (pod kilkoma względami) części Duke Nukem 3D. Tę produkcję znamy doskonale, jednak co z anulowanymi przygodami Duke'a i pobocznymi, którym nie udało się zebrać tak licznej grupy fanów? Właśnie im przyglądamy się w niniejszym artykule.

Sekrety serii Dragon Age, część II
Sekrety serii Dragon Age, część II

Michał Jodłowski, 22 stycznia 2016, 18:33

Seria Dragon Age to nie tylko trzy pełnoprawne gry, ale także książki, komiksy oraz różnego rodzaju spin-offy. Tak duże uniwersa zazwyczaj skrywają multum sekretów czy smaczków i nie inaczej jest w tym przypadku. Niniejszy tekst poświęcony jest właśnie temu tematowi.

Co wycięto z trylogii Mass Effect?
Co wycięto z trylogii Mass Effect?

Michał Jodłowski, 19 stycznia 2016, 17:50

Choć o sekretach i ciekawostkach związanych z trylogią Mass Effect napisałem trzy teksty, to o kwestii zawartości usuniętej ledwie napomknąłem. W związku z powyższym w niniejszym tekście przyglądam się treściom, które mimo wcześniejszego planowania w cyklu ostatecznie się nie znalazły.

30 fajnych gier pod choinkę za mniej niż 30 złotych
30 fajnych gier pod choinkę za mniej niż 30 złotych

Jerzy Bartoszewicz, 5 grudnia 2015, 12:49

Grudzień to niewątpliwie czas prezentów, a obdarowanie gracza nie jest rzeczą łatwą, zwłaszcza jeśli mamy bardzo ograniczony budżet. Ponieważ zbliżają się wielkimi krokami Mikołajki i Boże Narodzenie, serwis gameplay.pl przygotował dla Was listę dobrych i godnych polecenia gier komputerowych, których cena nie przekracza 30 zł za sztukę.

Dark Souls III ma w sobie nowy ogień – nowa nadzieja po becie multiplayer
Dark Souls III ma w sobie nowy ogień – nowa nadzieja po becie multiplayer

Szymon Liebert, 11 listopada 2015, 11:14

Niedawna beta Dark Souls III daje fanom nadzieję na to, że dostaniemy najlepszą odsłonę serii. Skąd bierze się ten nowy żar?

Ekstremalne warunki w grach - niezapomniane poziomy rozgrywane na pustyniach
Ekstremalne warunki w grach - niezapomniane poziomy rozgrywane na pustyniach

Luc, 30 października 2015, 19:18

Słońce i piasek mogą brzmieć jak idealny sposób na wypoczynek, ale poza plażą rzadko kiedy są mile widzianą kombinacją. Trafiając na pustynię w grach wideo często musimy walczyć wtedy o życie i w tym tygodniu przyglądamy się tytułom, które najlepiej ją przedstawiły.

Ekstremalne warunki w grach - najbardziej niezapomniane zimy w znanych tytułach
Ekstremalne warunki w grach - najbardziej niezapomniane zimy w znanych tytułach

Luc, 24 października 2015, 12:02

Śnieżne zamiecie, mróz, brak jakiejkolwiek widoczności - ostre zimy są obecne nie tylko w prawdziwym życiu, ale i grach wideo. Postanowiłem przyjrzeć się najciekawszym produkcjom, w których ów motyw jest obecny.

Taktyka, taktyka i więcej taktyki – wrażenia z zamkniętej bety Rainbow Six: Siege na PC
Taktyka, taktyka i więcej taktyki – wrażenia z zamkniętej bety Rainbow Six: Siege na PC

Michał Jodłowski, 6 października 2015, 19:36

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege trafi do sklepów 1 grudnia. Na dwa miesiące przed premierą graczom dano możliwość wzięcia udziału w zamkniętych beta-testach. Czy Siege jest taktycznym FPS-em pełną gębą, na którego czekają rzesze fanów tego zaniedbanego gatunku? Po odpowiedź zapraszam do tekstu.

Xbox 360 i PlayStation 3 wciąż żywe! W co jeszcze zagramy na odchodzącej generacji konsol?
Xbox 360 i PlayStation 3 wciąż żywe! W co jeszcze zagramy na odchodzącej generacji konsol?

Piotr Rusewicz, 23 września 2015, 15:40

Posiadacze PlayStation 3 oraz Xboksa 360 pograją jeszcze w sporo dobrych gier. RPG-i, shootery czy gry sportowe czekają na posiadaczy starszej generacji.

Klikery – parodia, która przerodziła się w nowy gatunek gier
Klikery – parodia, która przerodziła się w nowy gatunek gier

Michał Grygorcewicz, 18 września 2015, 18:22

W ciągu ostatnich dwóch lat wyrósł nam nowy gatunek gier komputerowych. Niesamowicie uzależniające, szaleńczo popularne „klikery” wyróżniają się jedną cechą szczególną: same się przechodzą.

Lara Croft - królowa jest tylko jedna
Lara Croft - królowa jest tylko jedna

Jakub Wójtowicz, 12 września 2015, 15:42

Premiera nowych przygód Lary Croft zbliża się wielkimi krokami, warto więc cofnąć się nieco w czasie i pochylić nad historią marki Tomb Raider.

Świetne gry, w które nie można już zagrać
Świetne gry, w które nie można już zagrać

Jakub Graczyk, 28 sierpnia 2015, 22:40

Wiele starych tytułów wciąż pozostaje poza zasięgiem współczesnego gracza; kupić je można tylko na aukcjach internetowych, bez gwarancji, że taki egzemplarz uda się potem odpalić. Przedstawiam moją listę tytułów, które powinny natychmiast znaleźć się w cyfrowej dystrybucji.

Fabuła serii Metal Gear. Część 2: Big Boss
Fabuła serii Metal Gear. Część 2: Big Boss

Michał Grygorcewicz, 27 sierpnia 2015, 15:34

Nadciągająca wielkimi krokami premiera Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to dobra okazja, by przypomnieć sobie fabułę jednej z najbardziej zagmatwanych i ciekawych interaktywnych sag, jakie kiedykolwiek powstały.

Fabuła serii Metal Gear. Część 1: Solid Snake
Fabuła serii Metal Gear. Część 1: Solid Snake

Michał Grygorcewicz, 25 sierpnia 2015, 18:02

Nadciągająca wielkimi krokami premiera Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to dobra okazja, by przypomnieć sobie fabułę jednej z najbardziej zagmatwanych i ciekawych interaktywnych sag, jakie kiedykolwiek powstały.

Wybitny twórca i jego wybitna seria – Hideo Kojima i Metal Gear
Wybitny twórca i jego wybitna seria – Hideo Kojima i Metal Gear

Michał Grygorcewicz, 17 sierpnia 2015, 15:24

Niewiele jest w branży gier tak wyjątkowych osobistości jak Hideo Kojima, podobnie jak niewiele jest gier, które przez tyle lat i kolejnych odsłon nigdy nie zawiodły wygórowanych oczekiwań fanów.

Co nam odebrała siódma generacja konsol?
Co nam odebrała siódma generacja konsol?

Michał Grygorcewicz, 27 lipca 2015, 16:33

Playstation 3, Xbox 360 i Wii zrewolucjonizowały granie na konsolach. Żadna rewolucja nie może jednak obejść się bez ofiar.

Destiny - Vault of Glass - przykład idealnego projektu misji w kooperacji?
Destiny - Vault of Glass - przykład idealnego projektu misji w kooperacji?

Dariusz Matusiak, 23 lipca 2015, 17:51

Destiny nie zachwyca swoją fabułą, ale przejście w kooperacji raidu Vault of Glass to zupełnie inna jakość i doświadczenie! Jak wygląda jedna z najlepiej zaprojektowanych misji w grach komputerowych?

„Obudź się, Komandorze”, czyli wspomnienie Teorii Indoktrynacji w serii Mass Effect
„Obudź się, Komandorze”, czyli wspomnienie Teorii Indoktrynacji w serii Mass Effect

Michał Jodłowski, 14 lipca 2015, 14:02

Mass Effect 3 wyjątkowo kontrowersyjnie zamknęło trylogię o Komandorze Shepardzie i załodze fregaty Normandia. W odpowiedzi na pełne błędów i dziur zwieńczenie, społeczność stworzyła swojego czasu zaskakująco przekonującą Teorię Indoktrynacji, podając BioWare gotowy plot twist, którego zastosowanie zapisałoby się w historii gatunku.

Rok z Destiny - co usunięto z gry, co będzie w The Taken King
Rok z Destiny - co usunięto z gry, co będzie w The Taken King

Dariusz Matusiak, 8 lipca 2015, 13:38

Niezbyt ciepło przyjęta i mało popularna w naszym kraju gra Destiny cieszy się w pozostałych częściach świata sporym zainteresowaniem i ogromną rzeszą oddanych fanów. Jak miała pierwotnie wyglądać fabuła w Destiny i co zaoferuje wrześniowy dodatek The Taken King?

Sekrety trylogii Mass Effect, część II
Sekrety trylogii Mass Effect, część II

Michał Jodłowski, 7 lipca 2015, 14:39

Trylogia Mass Effect skrywa w sobie wiele ciekawych rzeczy, które umykają uwadze przeciętnego gracza. W niniejszym tekście opisana zostaje spora porcja smaczków i innych ciekawostek związanych z kosmicznym cyklem autorstwa BioWare.

Forza Motorsport 6 i dziesiąte urodziny słynnych wyścigów od Microsoftu
Forza Motorsport 6 i dziesiąte urodziny słynnych wyścigów od Microsoftu

Dariusz Matusiak, 3 lipca 2015, 17:31

Historia uznanej serii wyścigowej Forza Motorsport na konsolę Xbox, oraz zapowiedź szóstej, urodzinowej odsłony, która ukaże się już we wrześniu

Sekrety trylogii Mass Effect
Sekrety trylogii Mass Effect

Michał Jodłowski, 2 lipca 2015, 14:21

Choć oryginalna trylogia Mass Effect została zamknięta ponad 2 lata temu, to wielu graczy wciąż nie widziało wszystkiego, co miała ona do zaoferowania. W niniejszym tekście poruszam temat ukrytych smaczków, niewykorzystanych pomysłów, a także niezaimplementowanych elementów, jakie dociekliwi mogą znaleźć w serii Mass Effect.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – poradnik optymalizacji systemu

Michał Jodłowski, 13 maja 2015, 15:23

Nawet minimalne wymagania Wiedźmina 3: Dziki Gon potrafią onieśmielić. Wiele pecetów w polskich domach oscyluje właśnie w tych granicach i to ich posiadacze muszą się nagimnastykować, aby grać w pełni komfortowo. Nauczony doświadczeniem w tego typu kombinacjach, napisałem dla nich niniejszy poradnik optymalizacji systemu.

Czy da się w to jeszcze grać - Jedi Knight: Dark Forces 2 i Gorky 17
Czy da się w to jeszcze grać - Jedi Knight: Dark Forces 2 i Gorky 17

Jakub Graczyk, 11 maja 2015, 10:33

Nie wszystkie stare gry wymagają od gracza długiego przyzwyczajania się do przestarzałej mechaniki. Tym razem przypominam dwie gry, w które nadal gra się tak dobrze, jakby zostały przystosowane do współczesnych standardów.

Gra Wolfenstein: The New Order, czyli kilka myśli, co nie nowe
Gra Wolfenstein: The New Order, czyli kilka myśli, co nie nowe

Kamil Sobol, 17 kwietnia 2015, 11:16

Wolfenstein: The New Order wypada zaskakująco dobrze na tle pretendentów do gry roku 2014. Wizualny przepych, brutalność, ciężka tematyka, unosząca się atmosfera defetyzmu i rezygnacji. To nowe przygody Blazkowitza.

God of War ma już 10 lat - Jak Sony Santa Monica z Kratosem tańcowali
God of War ma już 10 lat - Jak Sony Santa Monica z Kratosem tańcowali

Karol Krajewski, 22 marca 2015, 11:20

God of War stuknęło już dziesięć lat i z tej okazji przyglądamy się temu jak wygląda studio, które stworzyło markę. Analizujemy powstanie pierwszej części, ale też przytaczamy fakty o początkach Sony Santa Monica.

Max Payne 3, czyli kilka myśli, co nie nowe
Max Payne 3, czyli kilka myśli, co nie nowe

Kamil Sobol, 26 stycznia 2015, 17:05

Powrót legendy za 105 milionów dolarów okazał się być całkiem spektakularny, czyli jak powinno wyglądać kino akcji na przykładzie gry Max Payne 3.

Dziesięć lat gry Resident Evil 4, część 2
Dziesięć lat gry Resident Evil 4, część 2

Piotr Rusewicz, 16 stycznia 2015, 12:24

Biohazard 4 to wynik doświadczeń z poprzednich odsłon oraz gier pochodnych, eksperymentowania z formułą, wysokiego budżetu oraz czasu. Gra była tyle w produkcji oraz tak często zmieniała swoje oblicze, że Capcom zagroził kasacją serii w przypadku nieodpowiednich wyników finansowych.

O sensie inwestowania w PC natchniony wymaganiami Wiedźmina 3
O sensie inwestowania w PC natchniony wymaganiami Wiedźmina 3

Mateusz Kubaczyk, 8 stycznia 2015, 22:41

Sentymentalnie i racjonalnie o sensie inwestowania w PC natchniony ujawnieniem wymagań sprzętowych Wiedźmina 3.

Assassin’s Creed w wiktoriańskiej Anglii – jak geografia wpływa na nasz odbiór serii?
Assassin’s Creed w wiktoriańskiej Anglii – jak geografia wpływa na nasz odbiór serii?

Adrian Pilarczyk, 3 grudnia 2014, 18:20

Szok, niedowierzanie, łzy, drżące dłonie. Nadchodzi nowy Assassin's Creed. Ubisoft prawdopodobnie znowu rozczarował sporą rzeszę fanów z całego świata, którzy rokrocznie modlą się o umieszczenie akcji którejś z części w feudalnej Japonii.

Czy da się w to jeszcze grać - Ultima IV
Czy da się w to jeszcze grać - Ultima IV

Jakub Graczyk, 25 listopada 2014, 17:38

Najstarsza i najdłuższa seria growych erpegów to przygoda, która nie należy do najłatwiejszych. Każdy gracz powinien się z nią zapoznać, ale jak wyglądałoby takie pierwsze spotkanie z grą, bez czytania poradników i instrukcji? Przekonajmy się, jak współczesny gracz poradzi sobie z Ultimą IV.

Assassin’s Creed: Unity - tło historyczne oraz filmy w klimacie gry
Assassin’s Creed: Unity - tło historyczne oraz filmy w klimacie gry

Dariusz Matusiak, 2 listopada 2014, 17:29

Przed premierą gry Assassin's Creed: Unity - wczujmy się w klimat rewolucyjnej Francji, poznając historyczne szczegóły ówczesnych wydarzeń i kluczowe postacie.

Pełne niespodzianek plany Marvel Cinematic Universe!
Pełne niespodzianek plany Marvel Cinematic Universe!

Adrian Pilarczyk, 29 października 2014, 11:03

A myśleliście, że filmowa rozpiska DC na najbliższe lata robi wrażenie? Poznajcie plany Marvela!

Krótkie gry dla zajętych ludzi?
Krótkie gry dla zajętych ludzi?

Mateusz Kubaczyk, 24 października 2014, 15:30

Dorosłem chyba do stwierdzenia, iż rozwiązania znane z np. serii Call of Duty, gdzie kampania trwa zaledwie parę godzin, nie są rozwiązaniami złymi. O braku czasu na granie i krótkich grach wraz z ich przeznaczeniem.

Czy sztuka tworzenia dobrych zwiastunów odeszła w zapomnienie?
Czy sztuka tworzenia dobrych zwiastunów odeszła w zapomnienie?

Adrian Pilarczyk, 12 października 2014, 18:35

Nie wiedzieć czemu, zwiastuny coraz częściej decydują się odstraszać widzów, pokazując nam streszczenie fabuły filmu zamiast fascynujących wycinków.

Ocalić wrak Helikoptera w Ogniu - 21. rocznica Bitwy o Mogadiszu - Black Hawk Down
Ocalić wrak Helikoptera w Ogniu - 21. rocznica Bitwy o Mogadiszu - Black Hawk Down

Dariusz Matusiak, 3 października 2014, 18:29

21 lat temu miała miejsce "Bitwa o Mogadiszu" - wydarzenia, które było konsekwencją zestrzelenia dwóch śmigłowców w stolicy Somalii, podczas "prostej, rutynowej" misji.