casual vs hardcore - newsy i ciekawostki

Gry dla „hardkorowych graczy” to coraz mniejsza część rynku
Adam Celarek, 20 czerwca 2023, 13:05
Raport ukazujący kształt amerykańskiego rynku growego prowadzić może do zaskakujących wniosków. Szczególnie interesująca wydaje się zaś postępująca dysproporcja wśród najważniejszych gałęzi branży.

Sony twierdzi, że PS5 będzie dla najbardziej wymagających graczy
Paweł Woźniak, 30 czerwca 2019, 16:21
Japońska firma Sony jasno zakomunikowała, że chce tworzyć gry dla najbardziej wymagających graczy, a ich produkcje przebiją wszystko co widzieliśmy do tej pory. Poza tym dowiedzieliśmy się, że PlayStation nie widzi potencjalnych rywali w projekcie Google Stadia czy firmie Nintendo.

Battlefield 5 – DICE kaja się za zmiany ułatwiające życie żółtodziobom
Adrian Werner, 17 grudnia 2018, 10:41
Studio DICE znowu podpadło fanom. Tym razem poszło o zmiany w grze Battlefield V mające ułatwić przeżycie nowicjuszom. Wściekłość społeczności była tak duża, że twórcy zmuszeni zostali do przeprosin i zaoferowania możliwości zabawy według starych zasad.

Za łatwe, za trudne czy w sam raz – jakie są dzisiejsze gry MMO?
Adam Zechenter, 6 czerwca 2014, 16:21
W tym odcinku rozMMÓw pytamy Was o „casualowość” współczesnych gier MMO. Czy to dobrze, że są one łatwiejsze (bo w końcu prościej nie znaczy, że z mniejszą przyjemnością) czy jednak źle (bo MMORPG-i utraciły swój „elitarny” klimat)?
Raport NPD - dystrybucja cyfrowa zmienia strukturę graczy
Mateusz Kądziołka, 28 czerwca 2011, 11:34
Grupa NPD zajmująca się badaniem rynku konsumenckiego Ameryki Północnej opublikowała raport dotyczący graczy. Wynika z niego, że tzw. Core Gamers wcale nie kupują najwięcej tytułów, a jeśli chodzi o czas spędzany przed komputerem czy konsolą mają godnych rywali.