Szerzej o systemie walki w Final Fantasy Versus XIII
Tetsuya Nomura, piastujący stanowisko reżysera gry Final Fantasy Versus XIII, ujawnił kilka dodatkowych szczegółów na temat systemu walki, jaki znajdzie zastosowanie w przygodach Noctisa. Całość przedstawił w skomasowanej formie serwis Andriasang, specjalizujący się w dostarczaniu wiadomości z Japonii.
Tetsuya Nomura, piastujący stanowisko reżysera gry Final Fantasy Versus XIII, ujawnił kilka dodatkowych szczegółów na temat systemu walki, jaki znajdzie zastosowanie w przygodach Noctisa. Całość przedstawił w skomasowanej formie serwis Andriasang, specjalizujący się w dostarczaniu wiadomości z Japonii.
Nomura potwierdził zatem, że Noctis będzie stałym członkiem zespołu gracza, gdyż wymaga tego konstrukcja fabuły. Rzutuje to na zachowanie gry w przypadku śmierci bohaterów – podobnie jak w tradycyjnych odsłonach Final Fantasy, tak i w Versus XIII pozbawienie energii życiowej pomocników nie będzie wielką tragedią. Koniec zabawy ma się wiązać wyłącznie ze śmiercią samego Noctisa.
Warto będzie jednak zadbać o to, by książę pozostawał w pełni sił, gdyż obserwowanie go w akcji będzie dla fanów FF wielką gratką. Twórcy obdarzą go bowiem zestawem dokładnych animacji, różnych w zależności od tego, jaką bronią będzie się posługiwać. Ostatni członek dynastii Caelum otrzyma do dyspozycji miecze, topory, włócznie i oczywiście broń palną (zużywające się z biegiem czasu). Ta ostatnia zostanie podzielona na pistolety, karabiny, strzelby, a nawet wyrzutnie rakiet. Co ważne, Noctis może je kontrolować przy użyciu telekinezy. Nieobce mu będą również różnego rodzaju maszyny bojowe (w tym mechy).
Gracz będzie mógł oczywiście ingerować w styl walki postaci pomocniczych. Mimo że będą one posiadać określone specjalizacje, nie stanie nam nic na przeszkodzie, aby zmienić dzierżoną przez nich broń na inną lub też zrobić użytek ze zdolności specjalnych, w tym przede wszystkim magicznych. Jednej z nich, Ignisowi, nieobce są noże do rzucania i katana. Kolejny poboczny bohater potrafi natomiast wynajdywać u przeciwników ich słabe punkty. Model walki możecie zobaczyć w ruchu na poniższym zwiastunie FFVXIII:
Dokładne poznanie możliwości wszystkich postaci jest istotne z jeszcze jednego, ważnego powodu. Gracz w trakcie starć będzie się mógł dynamicznie przełączać pomiędzy członkami trzyosobowego zespołu. Będzie to źródłem choćby efektownych kombosów, powstających poprzez szybkie wyprowadzanie kolejnych ataków. Same walki opracowywane są natomiast na bazie systemu znanego z Kingdom Hearts, z domieszką elementów charakterystycznych dla strzelanin TPP (kłania się Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII).
Final Fantasy Versus XIII zostało dotąd zapowiedziane wyłącznie na PlayStation 3. Produkcja zostanie wydana najprawdopodobniej w 2012 roku.