autor: Marek Oramus
Szczegóły na temat systemu zasobów w Diablo III
Na oficjalnej stronie gry Diablo III pojawił się pierwszy z cyklu artykułów poświęconych mechanice rozgrywki w nadchodzącej produkcji firmy Blizzard. Omówiono w nim szczegóły dotyczące zasobów wykorzystywanych przez poszczególne klasy postaci.
Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, na oficjalnej stronie społecznościowej gry Diablo III zaczęły pojawiać się artykuły dotyczące poszczególnych aspektów rozgrywki nadchodzącej produkcji firmy Blizzard. Na pierwszy ogień poszedł system zarządzania zasobami, omówiony na przykładzie poszczególnych klas postaci.
W trzeciej odsłonie sagi o władcy piekieł, ten element rozgrywki został w znacznym stopniu zmieniony w porównaniu do poprzednich części. Pierwszym wskaźnikiem, który występuje w przypadku wszystkich postaci jest życie. Tym razem najłatwiejszym sposobem jego odnawiania będzie zbieranie kul, które wypadają z zabitych przeciwników, o czym już niejednokrotnie pisaliśmy. Mikstury lecznicze okażą się mniej przydatne ze względu na wolniejszą regenerację zdrowia.
Drugi z głównych zasobów, który reprezentuje kula znajdująca się w prawym dolnym rogu ekranu, zależy od aktualnie wybranej postaci. Osoby, które grają barbarzyńcą ujrzą tam płomienie symbolizujące furię. Podobnie jak w wielu grach osadzonych w klimatach fantasy, poziom furii rośnie wraz z zadawaniem kolejnych obrażeń, a także otrzymywaniem ciosów. Dzięki niej wojownik może wykonywać efektowne (i zarazem efektywne) ciosy. W związku z tym, że po zakończonej walce poziom wskaźnika stopniowo obniża się, konieczne jest ciągłe wypatrywanie nowych wrogów.
Z kolei łowca demonów skorzysta z dwóch dodatkowych zasobów: dyscypliny oraz nienawiści. Ta druga regeneruje się znacznie szybciej i pozwala na zastosowanie ofensywnych zdolności w trakcie walki, przypominając tym samym furię barbarzyńcy. Natomiast dyscyplina odnawia się znacznie wolniej i odnosi się do taktycznych umiejętności (zastawianie pułapek, utrzymywanie dystansu).
Mnich wykorzystuje do walki siłę ducha. Jest ona uzupełniana wraz z wyprowadzaniem kolejnych ciosów za pomocą dłoni, a także używaniem niektórych specjalnych umiejętności. W przeciwieństwie do furii nie ulega stopniowemu zmniejszeniu, ale pozwala także na stosowanie unikatowych technik podczas starcia.
Szaman, jako postać korzystająca z magii, zużywa manę. Oprócz powolnej samoistnej regeneracji bohater potrafi ukraść energię przeciwnikom. W pewnym stopniu pomagają mu też pasywne umiejętności odnawiające część zasobów w trakcie rzucania kolejnych zaklęć.
Druga z klas „magicznych”, czarownik, wbrew pozorom nie używa many, ale mocy tajemnej. W przeciwieństwie do zasobu szamana, ulega ona znacznie szybszej regeneracji.
Tak pokrótce będzie prezentował się ten aspekt mechaniki w grze Diablo III. Pełną treść artykułu możecie znaleźć na jej oficjalnym blogu.