autor: Rafał Skierski
Szczegóły na temat serwisu WiiWare
Przypomnijmy, że WiiWare to usługa Nintendo, której wprowadzenie planuje się na początek przyszłego roku. W największym skrócie – ma być konkurencją dla platform Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network i pomóc w rozwinięciu skrzydeł niewielkim, niezależnym studiom developerskim, które mogłyby umieszczać tam swoje gry. Do tej pory o WiiWare nie wiedzieliśmy za wiele, ale ujawniono wreszcie kilka
Przypomnijmy, że WiiWare to usługa Nintendo, której wprowadzenie planuje się na początek przyszłego roku. W największym skrócie – ma być konkurencją dla platform Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network i pomóc w rozwinięciu skrzydeł niewielkim, niezależnym studiom developerskim, które mogłyby umieszczać tam swoje gry. Do tej pory o WiiWare nie wiedzieliśmy za wiele, ale ujawniono wreszcie kilka ciekawych informacji.
Najnowszy podcast serwisu IGN, zatytułowany „Wii-k in Review” przynosi ze sobą kilka szczegółów. Po pierwsze dowiedzieliśmy się, że koncern Nintendo narzucił ograniczenie co do wielkości gier – mają one ważyć maksymalnie 40 MB. Jest to zapewne związane z tym, że Wii dysponuje jedynie wbudowaną pamięcią flash o pojemności 512 MB. Po drugie, podano do wiadomości jak wygląda stosunek tytułów opracowywanych przez wewnętrzne studia Big N do tych, nad którymi pracują firmy third-party. Na chwilę obecną jest to ok. 35:65.
Poza tym, ceny pozycji zamieszczanych na WiiWare mają być ustalane bezpośrednio przez developerów, co powinno przynieść korzyści przede wszystkim klientom. Na koniec zdradzono, że japoński gigant wprowadził jeszcze jedno ograniczenie – każda firma będzie mogła zamieścić na WiiWare maksymalnie jedną grę na miesiąc. Ma to zapobiec umieszczaniu przez niektórych developerów hurtowych ilości swoich pozycji, tworzonych na szybko i nastawionych wyłącznie na zysk.