autor: Szymon Liebert
Szczegóły na temat DC Universe Online
Znamy kilka nowych faktów związanych z sieciową grą rozgrywającą się w znanym od kilkudziesięciu lat uniwersum DC. To właśnie ten komiksowy świat jest miejscem działania wielu bardzo znanych superbohaterów, z których część weszła już do popkulturowego kanonu. Jak będą wyglądały sieciowe zmagania praworządnych i nieskazitelnych mięśniaków z obłąkanymi geniuszami zbrodni?
Znamy kilka nowych faktów związanych z sieciową grą rozgrywającą się w znanym od kilkudziesięciu lat uniwersum DC. To właśnie ten komiksowy świat jest miejscem działania wielu bardzo znanych superbohaterów, z których część weszła już do popkulturowego kanonu. Jak będą wyglądały sieciowe zmagania praworządnych i nieskazitelnych mięśniaków z obłąkanymi geniuszami zbrodni?
Na konferencji zorganizowanej przez twórców DC Universe Online dowiedzieliśmy się kilku interesujących i niekiedy zabawnych rzeczy. Sprawujący artystyczną pieczę nad projektem Jim Lee (znany w komiksowym świecie) przedstawia kilka ograniczeń, które wpłynęły na wygląd trójwymiarowych postaci. Problemem okazały się między innymi (uwaga) długie nogi superbohaterek oraz długa peleryna Batmana. Tylko ten atrybut wizualny Batmana został skrócony – nogi na szczęście nie, chociaż odwzorowanie żeńskich postaci było dla artystów wyzwaniem.
Znamy pewne nowe elementy tworzenia postaci – będą dwie możliwości. Pierwsza to budowanie naszego zawodnika, lub zawodniczki od podstaw. Druga pozwoli wybrać znaną już postać, na której będziemy się wzorować, dokonując własnych zmian. Ciekawą i ważną w mitologii komiksowego uniwersum kwestią jest wybór mocy, jej źródła oraz sposobu nabycia. Tak więc, źródłem może być pierścień (jak w przypadku Zielonej Latarni, czy z drugiej strony – sygnet Lexa Luthora zawierający kryptonit), oczy, pistolet – fani komiksów na pewno wiedzą czego się spodziewać. Będziemy mogli także zaprojektować własnoręcznie bardziej PR-owski element każdego bohatera – wyróżniający nas kostium, oczywiście niezwykle opięty i podkreślający muskularna budowę ciała.
Batman dorabia jako bramkarz. Spróbuj teraz wejść do klubu.
Autorzy zapowiadają także pewne zmiany i nowości niespotykane dotychczas w obrazkowych historiach. Zobaczymy więc nowe wersje niektórych kostiumów postaci oraz nieznane wcześniej miejsca i wydarzenia. Oczywiście nie mówi to wiele przeciętnym fanom – w końcu świat DC jest tak ogromny (polecamy sprawdzić listę oficjalnych postaci), że mało kto będzie w stanie zauważyć coś nowego. Cóż możemy otrzymać? Kolejną, bardziej brudną i niebezpieczną uliczkę Gotham? Czy może atak następnego mutanta wyposażonego w najnowocześniej generacji lasery a będącego reinkarnacją innego złoczyńcy sprzed 20 lat? No cóż, na pewno twórcy wymyślą coś ciekawszego od tych propozycji. Natomiast z klasycznych lokacji pewnikami są Metropolis i charakterystyczny budynek Daily Planet (gazeta, w której pracuje ukrywający podwójną tożsamość Clark Kent). Zobaczymy także kanały Gotham oraz, ku uciesze wielu fanów, bat-jaskinię.
Najdłuższy miecz świetlny na świecie. Ktoś mówił coś o Force Unleashed?
Oczywiście nie wcielimy się w znane postacie – będą one jednak licznie występowały, oferując np. zadania. Przykładową misją, podaną przez twórców będzie konieczność uratowania osłabionego kryptonitem Supermana. Inną, atak na miasto (np. Metropolis, albo Gotham) i walka z wyżej wymienionym. To zadanie oczywiście dostępne ekskluzywnie dla przyszłych geniuszów zła. Ciekawie rozwiązane będzie PvP – autorzy stawiają na akcję i mniejsze walki niż wieloosobowe rajdy znane z innych produkcji. Potyczki ma cechować spora interakcja i różnorodność – będzie można przykładowo zamrozić przeciwka i rzucić nim w kogoś innego. Gra wyjdzie na konsole PlayStation 3 oraz PC w 2009 roku.