Szczegółowe informacje dotyczące nowego dodatku do Quake 4
Dokładnie dwa tygodnie temu opublikowaliśmy szczątkowe informacje dotyczące zmian i dodatków w trybie multiplayer gry Quake 4, które zostaną wprowadzone wraz z nową edycją pakietu Point Release (oznaczonego liczbą 1.3). Dziś wiemy już na temat zdecydowanie więcej. Wszystkich zainteresowanych nowymi udogodnieniami w tej popularnej strzelaninie zapraszamy do lektury poniższej wiadomości.
Dokładnie dwa tygodnie temu opublikowaliśmy szczątkowe informacje dotyczące zmian i dodatków w trybie multiplayer gry Quake 4, które zostaną wprowadzone wraz z nową edycją pakietu Point Release (oznaczonego liczbą 1.3). Dziś wiemy już na temat zdecydowanie więcej. Wszystkich zainteresowanych nowymi udogodnieniami w tej popularnej strzelaninie zapraszamy do lektury poniższej wiadomości.
W 1997 roku na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowały dwa dodatki do gry Quake. Jeden z nich – Scourge of Armagon – przygotowała firma Hipnotic Software, znana dziś pod nazwą Ritual Entertainment. Twórcy cyklu SiN mieli czynny udział w powstaniu najnowszej łaty do Quake 4. Członkowie studia nie tylko postarali się o nowe mapy, ale zaprojektowali również o premierowy wariant rozgrywki o nazwie DeadZone.
DeadZone to tryb przeznaczony dla potyczek zespołowych, w którym walczy się o utrzymanie tytułowych stref, zlokalizowanych na środku specjalnie przygotowanych map. Nie wystarczy tutaj jednak stanąć w wyznaczonym miejscu i anihilować nadciągające siły wroga. Kluczem do sukcesu są rozrzucone po mapach runy. Każdy gracz, który zabierze artefakt, a następnie utrzyma się z nim w wyznaczonym miejscu, będzie otrzymywać punkty. Drużyna przeciwna musi w tym czasie starać się jak najszybciej zabić przeciwników i wprowadzić do martwej strefy własnego przedstawiciela dysponującego runą.
Oprócz nowego trybu rozgrywki, w Point Release 1.3 zostanie wprowadzona również opcja kupowania przedmiotów, którą będzie można uruchomić przed każdą rozgrywką w Quake 4. Przed pierwszą rundą gracze otrzymają określoną wcześniej liczbę punktów, za którą nabędą zbroję, broń oraz amunicję do niej (wszystkie narzędzia zagłady automatycznie znikną z danej mapy). W zależności od poczynań użytkownika, będzie on otrzymywać kolejne kredyty, które posłużą mu do inwestycji w dodatkowe pukawek. Co ciekawe, ekran z zakupami można wywołać w dowolnym momencie rozgrywki, a nie tylko pomiędzy rundami, jak w Counter-Strike. Gracz może więc aktywnie wpływać na bogactwo swojego arsenału, wszystko zależy od jego umiejętności na polu bitwy.
W Point Release 1.3 zobaczymy również nową broń (Napalm Gun). Jak sama nazwa wskazuje, jest to wyrzutnia pocisków zapalających, które przylepią się do ofiary. I tutaj mała ciekawostka. Ogień będzie trawić ciało nieszczęśnika nawet po jego śmierci. Jeśli inny zawodnik przebiegnie po płonącym trupie, otrzyma dodatkowe obrażenia. Premierowa pukawka stanie się dostępna na nowych mapach, ale będzie ją można również kupić w opisanym wyżej trybie Buy Mode.
Na koniec kilka słów o nowych mapach. W dodatku pojawi się co najmniej pięć premierowych aren (Central Industrial, Retrophobopolis, Stroggenomenon, Warforged i Cavernous Cryonics). Po raz pierwszy do Quake 4 zostanie oficjalnie wprowadzona lawa – substancja, której dziwnym trafem zabrakło w poprzednich edycjach Point Release. Za przygotowanie wymienionych wyżej plansz odpowiada studio Ritual Entertainment (nie wiemy dokładnie ile map zaserwuje nam id Software).
Dodatek Point Release 1.3, który zawierać będzie jeszcze kilka innych, mniejszych udogodnień (m.in. poprawiona fizyka, ambientowe oświetlenie), zadebiutuje w Internecie już wkrótce. Oczywiście rozszerzenie zostanie udostępnione na łamach naszego serwisu.