autor: Marcin Skierski
System rozgrywki w grze MMO War Z - motyw przetrwania, realizm, waluta
Serwis PC Gamer zdobył trochę informacji na temat gry War Z. Jeden z twórców opowiedział o motywie przetrwania, realizmie, czy walucie obowiązującej w nadchodzącej produkcji MMO z zombiakami w roli głównej.
Sergey Titov ze studia Hammerpoint Interactive udzielił wywiadu serwisowi PC Gamer na temat ostatnio zapowiedzianej gry MMO War Z. Producent wykonawczy opowiedział trochę o systemie rozgrywki w nadchodzącej produkcji.
Rozmówca zaznaczył na początek, że w War Z będzie chodziło przede wszystkim o przetrwanie w świecie opanowanym przez zombiaków. Zabijanie ich, czy odblokowywanie osiągnięć nie będzie odgrywało tak istotnej roli, jak eksploracja świata i zdobywanie zasobów pozwalających pozostać przy życiu. Tytuł nie będzie zwykłą strzelaniną.
„Nie ma tutaj żadnych zadań lub misji w tradycyjnym znaczeniu tego słowa dla przemysłu gier wideo. Nie tworzymy produkcji opierającej się na wykonywaniu zleceń, a zamiast tego opracowujemy otwarty świat oferujący wiele narzędzi, pozwalających graczom przeżyć swoją własną przygodę” – w ten sposób Titov opisuje główne założenia War Z.
Deweloper chce wytworzyć u gracza poczucie, że nigdzie nie może czuć się bezpieczny. W niektórych miejscach znajdziemy „bezpieczne schronienia”, które jednak nie zapewnią stuprocentowej ochrony. Choć zostały stworzone w celu odgrodzenia ludzi od otaczającego niebezpieczeństwa, zombiaki będą mogły się tu dostać.
Główną walutą w grze będzie złoto. Twórcy zdają sobie sprawę, że trochę odchodzą w ten sposób od realizmu, ale tłumaczą to w ten sposób, że w wirtualnym świecie zniszczonych zostało wiele instytucji finansowych, więc pojawienie się złota jest w pewien sposób uzasadnione. Poza tym nic nie stanie na przeszkodzie, by gracze wymieniali się ze sobą innymi przedmiotami, których w danej chwili potrzebują.
Twórcy wspominają o realizmie nie bez powodu – chcą w jak najbardziej wierny sposób oddać motyw przetrwania w niebezpiecznym świecie. Dotyczy to również systemu strzelania. Gracz będzie musiał wziąć pod uwagę balistykę pocisku przy strzałach z dystansu, a przeładowanie w połowie zużytego magazynka spowoduje, że pozostawione w nim naboje przepadną.
War Z to debiutancki projekt studia Hammerpoint Interactive, będący grą MMO z elementami survival horroru. Tytuł jest wyraźnie inspirowany modyfikacją Day Z do gry ArmA II, oferując podobny klimat i duży nacisk na motyw przetrwania przed inwazją zombiaków. Pod koniec lata rozpoczną się zamknięte beta testy, do których można zapisywać się na oficjalnej stronie internetowej. Gra ukaże się tylko na PC.