autor: Krzysztof Nieradko
Syndrome oraz Caffeine – poznaliśmy daty premier dwóch nowych horrorów
W sieci pojawiły się interesujące informacje na temat dwóch nowych survival horrorów. Pierwszy z nich, Syndrome, tworzony jest przez studio Camel 101 i zadebiutuje w drugim kwartale 2016 roku na PC oraz konsolach XOne i PS4. Natomiast pierwszy epizod niezależnej gry Caffeine od Incandescant Imaging ukaże się na rynku 5 października wyłącznie na PC.
Ostatnimi czasu horrorów (na szczęście coraz lepszych, warto to odnotować) sukcesywnie przybywa. Już wkrótce do grona tego cieszącego się rosnącą popularnością gatunku gier wideo będziemy mogli zaliczyć dwie kolejne produkcje – mowa o tworzonym przez studio Camel 101 Syndrome oraz epizodycznym Caffeine.
Syndrome
Pierwszy ze wspomnianych tytułów zadebiutuje na rynku w wersji PC oraz na konsolach Xbox One i PlayStation 4 w drugim kwartale 2016. Zgodnie z obietnią twórców, podczas rozgrywki gracze mogą spodziewać się powrotu do korzeni gatunku survival horroru. Kluastrofobiczna atmosfera, tajemnicze zdarzenia, liczne zagrożenia i mroczna stylistyka mają stanowić mocną stronę tego ciekawie zapowiadającego się tytułu. Warto odnotować, że gra oferować będzie również wsparcie dla technologii rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift. Fabularnie gracze obudzą się na pokładzie tajemniczego statku kosmicznego. Wystarczy chwila, aby zorientować się, że coś jest nie tak – częśc załogi nie żyje, natomiast inni zmienili się i stanowią teraz dla naszego protagonisty niemałe zagrożenie.
Caffeine
Druga z opisywanych gier to oparta na silniku Unreal Engine 4 Caffeine, epizodyczna produkcja autorstwa Incandescent Imaging, której pierwsza część zadebiutuje wyłącznie na komputerach osobistych 5 października. Ten pierwszoosobowy, psychologiczny horror ze środowiskowymi zagadkami przeniesie graczy do niedalekiej przyszłości, kiedy to ludzkość silnie uzależniła się od kawy. Podczas zabawy gracze trafiają na pokład jednej z kosmicznych stacji wydobywczych, której zadaniem jest przemierzać mroczną przestrzeń międzygwiazdową, aby wydobywać minerały pozwalające na tworzenie syntetycznej kofeiny. Twórcy mają w planach podzielić Caffeine na trzy odrębne epizody. Podobnie jak w przypadku wyżej omówionej produkcji, tak i tutaj gracze mogą oczekiwać wsparcia dla technologii Oculus Rift. Wersję demonstracyjną znajdziecie pod tym linkiem.