autor: Łukasz Szliselman
Syberia III z datą premiery, dziennikiem dewelopera i nowymi screenami
Wiemy w końcu, kiedy ukaże się trzecia odsłona kultowego cyklu przygodówek od Benoita Sokala – premierę Syberii III zaplanowano na 1 grudnia 2016 roku. Gra otrzymała pierwszy filmowy dziennik dewelopera z fragmentami gameplaya, a także kilka nowych screenów.
Długo oczekiwana Syberia III, kontynuatorka kultowego cyklu gier przygodowych autorstwa Benoita Sokala, otrzymała wreszcie oficjalną datę premiery – tytuł ma się ukazać 1 grudnia 2016 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Informację taką przekazał serwis Game Informer, który miał okazję położyć ręce na grywalnym demie Syberii III. Doniesienia o grudniowej premierze podano także w pierwszym dzienniku dewelopera gry, który znajdziecie poniżej.
Sam początek nowej przygody Kate Walker został nam zarysowany w zapowiedzi z ubiegłego roku. Natomiast fragment pokazany tym razem Game Informerowi rozgrywał się w tajemniczej placówce medycznej, mającej niepokojąco wiele wspólnego z więzieniem. Młoda prawniczka budzi się na szpitalnym łóżku i próbuje dociec, co to za miejsce, jakie złowrogie zabiegi się w nim realizuje i jak można z niego uciec.
Trzecia Syberia zaoferuje w pełni trójwymiarową grafikę, w odróżnieniu od pre-renderowanych dwóch pierwszych części. Trzeba przyznać, że wygląda ona lepiej niż na dotychczasowych screenach – jest bardziej szczegółowa i wyrazista, a oświetlenie wygląda bardziej realistycznie. Postęp technologiczny widać też w fizyce i animacjach – otóż możliwe będzie swobodne manipulowanie każdym obiektem, np. przedmiotami znajdującymi się w szufladzie, zamiast jedynie obejrzenia ich czy podniesienia.
Przedstawiciel Game Informera donosi też o drzewkach dialogowych, które potencjalnie mogą kształtować historię, a także o środowiskowych zagadkach, wymagających fizycznego majstrowania przy różnych elementach otoczenia, np. podważenia wieka pudełka nożem, albo dopasowania osobliwego klucza do kształtu dziurki. Do tego warto wspomnieć o animacjach tworzonych przy użyciu techniki motion capture i swobodnej kamerze, a otrzymamy przedstawiciela nowej generacji przygodówek, zarazem mocno osadzonego w tradycji gatunku. Czekamy!