autor: Miriam Moszczyńska
Świat Wiedźmina w Civ 6 powiększa się. Aedirn już do pobrania
Do The World of The Witcher trafiła trzecia frakcja. Tym razem jest to Aedirn. Poza nią pojawiły się również trzy nowe państwa-miasta.
The World of The Witcher rośnie w siłę. Modyfikacja do Civilization 6 otrzymała kolejną, trzecią już frakcję – Aedirn. Gracze mogą wcielić się w króla Demaveda III i podbić Kontynent.
Charakterystyka Aedirn
Jak na każdą frakcję i jej władcę przystało, tak Aedirn i Demaved III również posiadają swoje unikalne umiejętności. Ich opisy znajdziecie poniżej.
- Unikalna umiejętność króla – Spór o Górne Aedirn. Pomoga Demavedowi odzyskać utraconą władzę. Zyskuje on +10 do siły bojowej i +100% do produkcji dla wszystkich miast w trakcie pierwszych 10 tur po wypowiedzeniu Demavedowi wojny przez inną frakcję.
- Aedirn zlokalizowane jest w dolinie rzeki Pontar. Teren ten jest najlepszym i najbogatszym obszarem na całym Kontynencie, a Aedirn potrafi to idealnie wykorzystać. Wszystkie Farmy i Plantacje zyskują +1 jedzenia, gdy położone są obok rzeki, wszystkie Kopalnie i Kamieniołomy zyskują +1 do produkcji, gdy położone są obok gór, z kolei wszystkie wszystkie lepszenia Zasobów Strategicznych zyskują +1 do produkcji.
- Demaved nakazał Specjalnym Jednostkom Aedirn zlikwidować oddziały Scoia'tael w pobliskich lasach. Specjalne siły Aedirn zastępują Harcowników, mają zasięg 2 hexów i tworzą strefę kontroli. Dzięki swojemu treningowi zyskują +7 do siły oraz +50% XP, kiedy walczą z Barbarzyńcami oraz państwami-miastami.
- Unikalna dzielnica Aedirn – Aedirniańskie Centrum Przemysłu. Jest to miejsce, w którym wszystkie dobra z całego kraju są gromadzone, by wytworzyć przedmioty jak najlepszej jakości. W przeciwieństwie do Strefy przemysłowej, którą Centrum Przemysłu zastępuje, nie otrzymuje ono premii za sąsiedztwo z innymi dzielnicami, ale za to otrzymuje premię +2 do produkcji za każdą sąsiadującą z nią Kopalnię, Kamieniołom lub Tartak.
Lyria, Rivia i Dol Blathanna
Podobnie jak Temeria, modyfikacja Aedirn również wprowadza inne miasta-państwa – Lyria, Rivia i Dol Blathanna. Pierwsze z nich jest metropolią kulturową, zaś dwa kolejne przemysłowymi.
- Gdy jesteś suzerenem Lyrii, wszystkie dzielnice zyskują +1 do turystyki za każdy poziom atrakcyjności, jeśli sąsiadują z Farmą, a jeśli jesteś suzerenem jakiegokolwiek miasta-państwa przemysłowego, wszystkie twoje Farmy zyskują +1 produkcji.
- Gdy jesteś suzerenem Rivii, wszystkie dzielnice zyskują +1 do produkcji za każdy poziom atrakcyjności, jeśli sąsiadują z Farmą, a jeśli jesteś suzerenem jakiegokolwiek miasta-państwa kulturowego, wszystkie twoje Farmy zyskują +1 do kultury.
- Gdy jesteś suzerenem Dol Blathanny, wszystkie nieulepszone Lasy i Lasy Deszczowe zyskują bonus +1 do kultury, jeśli ich poziom atrakcyjności to Czarujący lub wyższy. Możliwy jest również zakup za Wiarę unikatowej jednostki Elfiego Komandosa, który posiada specjalne drzewko awansu i zyskuje dodatkową siłę na przestrzeni epok z Rezerwatem i jego budynkami.
Może Cię zainteresować:
- Sid Meier's Civilization VI – poradnik do gry
- Wiedźmin 3 Dziki Gon – poradnik do gry
- Elementy Wiedźmina 3, które nie sprawdziły się w Cyberpunku 2077
Szczegóły
Jak zwykle z dokładnym opisem moda zapoznać możecie się na jego stronie w warsztacie Steam. Projekt The World of The Witcher wciąż dostępny jest jedynie w języku angielskim oraz włoskim. Poniżej znajdziecie również linki do wiadomości zawierających opis poprzednich dwóch frakcji: