Sukcesy Akaneiro: Demon Hunters i Artizens, porażka Dreadline - Przegląd Kickstarterów (04/02/2013)
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukcesy Akaneiro: Demon Hunters, Neocolonialism, Homesick i Artizens oraz porażki Dreadline, Minion March i Inherit the Earth 2.
Witamy w kolejnym odcinku naszego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim, co ciekawego dzieje się na Kickstarterze oraz innych serwisach crowdfundingowych. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.
Sukcesy
Akaneiro: Demon Hunters
O sporym szczęściu może mówić American McGee i studio Spicy Horse. Ich zbiórka na Akaneiro: Demon Hunters zakończyła się na kwocie niecałych 205 tysięcy dolarów, podczas gdy cel minimalny wynosił 200 tys. Gra jest zręcznościowym RPG, w którym jako Czerwony Kapturek udajemy się polować na demony w średniowiecznej Japonii. Projekt jest o tyle nietypowy, że jeszcze przed końcem Kickstartera premierę miała pełna wersja pecetowa oraz przeglądarkowa. Zgromadzone środki posłużą dodaniu m.in. trybu kooperacyjnego i systemu rzemiosła, jak również umożliwią stworzenie wersji na iOS, Androida i Linuxa.
Artizens
Minimalny cel 30 tys. dolarów udało się już nieznacznie przekroczyć projektowi Artizens. Do końca zbiórki pozostały jeszcze prawie dwa tygodnie, więc autorzy bez wątpienia liczą na dodatkowe zwiększenie tej sumy. Gra będzie platformówką nastawioną głównie na tryb kooperacyjny dla czterech osób. Tym, co przyciąga uwagę w przypadku tej produkcji jest przede wszystkim wyjątkowo ciekawy system rzemiosła, który pozwoli na własnoręczne rysowanie nowych przedmiotów. W planach jest jedynie wersja pecetowa, a premiera nastąpi w drugiej połowie tego roku.
ROAM
Doskonale radzi sobie projekt ROAM, autorstwa byłych pracowników Gas Powered Games. Minimalny cel w wysokości 40 tys. dolarów udało się uzbierać w tydzień. Obecnie licznik na stronie pokazuje już prawie 55 tys., a do końca zbiórki pozostało jeszcze długich dwadzieścia dni. Gra jest kooperacyjnym survivalem dla maksymalnie czterech graczy, którzy będą musieli przeżyć w proceduralnie wygenerowanym świecie opanowanym przez zombiaki. Mechanizmy rozgrywki połączą elementy RTS-a i zręcznościowego RPG-a. W planach jest jedynie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić na początku przyszłego roku.
Homesick
Doskonale radzi sobie również pecetowa przygodówka Homesick. Zgromadziła ona już prawie 13 tys. dolarów, czyli o 5 tys. więcej niż wynosił cel minimalny, a do powiększenia tej kwoty pozostały jeszcze dwa tygodnie. Zadaniem gracza będzie zbadanie opuszczonego budynku. Silnik ma symulować cykl dobowy i wraz z nastaniem nocy dotychczas spokojne lokacje zamienią się w miejsce wyjęte wprost z koszmaru sennego. Premiera zapowiadana jest na lipiec tego roku.
Neocolonialism
Sukcesem zakończyła się zbiórka na pełną czarnego humoru pecetową strategię Neocolonialism. Projekt musiał zgromadzić minimum 10 tys. dolarów i cel ten udało się nieznacznie przekroczyć. W grze wcielimy się w bezwzględnego kapitalistę i naszym celem będzie przejęcie kontroli nad światem. Poza legalnymi metodami do naszej dyspozycji oddane zostaną również takie narzędzia jak łapówki, fałszowanie wyborów, przemyt czy manipulowanie organizacjami finansowymi. Polecamy wypróbowanie wczesnej wersji demonstracyjnej.
Porażki
Dreadline
Szczęście nie dopisało również autorom Minion March. Prosili oni o 10 tys. dolarów, a użytkownicy Kickstartera zadeklarowali niecałą połowę tej sumy. W rezultacie twórcy nie dostali ani centa. Gra miała stanowić mieszankę zręcznościówki i gatunku tower defense. Zamiast budować wieżyczki strażnicze otrzymywalibyśmy kilka potworów z unikalnymi atakami, którymi trzeba byłoby ręcznie kierować. Nie wiemy jeszcze czy autorzy zamierzają spróbować ponownie lub dokończyć projekt za pomocą własnych środków.
W toku
Asylum
O 100666 dolarów proszą autorzy utrzymanej w klimatach horroru przygodówki Asylum. Akcja toczyć się będzie w potwornym szpitalu psychiatrycznym, a grę opracowuje ten sam zespół, który kilka lat wcześniej stworzył udane Scratches. Projekt znajduje się w produkcji od trzech lat i jest już na ukończeniu. Twórcy potrzebują zastrzyku gotówki, aby ostatecznie dopracować wszystkie elementy, jak również zadbać o odpowiednią jakość wydania. Polecamy wypróbowanie krótkiego dema.