autor: Mateusz Kądziołka
Sukces trzeciej edycji akcji Humble Indie Bundle
Wczoraj zakończyła się trzecia edycja akcji Humble Indie Bundle. Pomimo tego, że tym razem obejmowała ona tylko produkty studia Frozenbyte, to i tak możemy mówić o sporym sukcesie. Zestaw nazwany „Humble Frozenbyte Bundle” zdołał zarobić przeszło 900 tysięcy dolarów.
Wczoraj zakończyła się trzecia edycja akcji Humble Indie Bundle. Pomimo tego, że tym razem obejmowała ona tylko produkty studia Frozenbyte, to i tak możemy mówić o sporym sukcesie. Zestaw nazwany „Humble Frozenbyte Bundle” zdołał zarobić przeszło 900 tysięcy dolarów.
Użytkownicy systemu operacyjnego Windows zakupili około 66% wszystkich pakietów. Posiadacze Maców i Linuksów mniej więcej po połowie podzielili się pozostałymi 34%. Najhojniejszymi graczami okazały się osoby używające Linuksa – na zakup pojedynczego zestawu przekazały średnio 11,82 dolarów. Na kolejnym miejscu plasują się posiadacze Maców (6,42 dolarów), wyprzedzający właścicieli pecetów z zainstalowanym Windowsem (3,91 dolarów). Najwięcej pieniędzy przekazał na ten cel anonimowy użytkownik, który zapłacił za „Humble Frozenbyte Bundle” 2222 dolary.
Przypominamy, że podczas akcji Humble Indie Bundle gracze sami decydują, ile zapłacą za zestaw. Może to być nawet ledwie kilka centów. Warto jednak przekazać na ten cel nieco więcej pieniędzy, gdyż część zysku ze sprzedaży idzie na cele charytatywne. Pewien procent sumy zasila konto deweloperów, czyli studio Frozenbyte, a pozostała część wędruje na konta organizacji charytatywnych Child’s Play oraz Electronic Frontier Foundation. Decyzje w sprawie podziału kwoty podejmuje gracz.
Oczywiście rezultat, który uzyskała trzecia edycja tej akcji nie jest tak efektowny, jak w przypadku poprzednich dwóch. Niemniej jednak, należy pamiętać, że w pakiecie znalazły się produkty jednego studia. Dodatkowo, tylko trzy z nich są skończonymi grami (Shadowgrounds, Shadowgrounds Survivor, Trine). Pozostałe dwa (Splot, Jack Claw) ciągle znajdują się w fazie dewelopingu.