Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 grudnia 2002, 09:19

Sukces Tom Clancy's Splinter Cell zaskoczeniem nawet dla samego Ubi Softu

Okazuje się bowiem, iż pierwotnie firma Ubi Soft planowała sprzedać około 1,1 miliona egzemplarzy gry Tom Clancy's Splinter Cell w wersji na konsolę Xbox, jednakże w związku z tym, iż w przeciągu tylko trzech tygodni od premiery, sprzedanych zostało 480 tysięcy egzemplarzy, Ubi Soft przewiduje, iż docelowo gra znajdzie aż 1,5 miliona nabywców. Jednym słowem – „Sukces”... a my czekamy na wersję PC, która ma zadebiutować na początku 2003 roku.

Okazuje się bowiem, iż pierwotnie firma Ubi Soft planowała sprzedać około 1,1 miliona egzemplarzy gry Tom Clancy's Splinter Cell w wersji na konsolę Xbox, jednakże w związku z tym, iż w przeciągu tylko trzech tygodni od premiery, sprzedanych zostało 480 tysięcy egzemplarzy, Ubi Soft przewiduje, iż docelowo gra znajdzie aż 1,5 miliona nabywców. Jednym słowem – „Sukces”... a my czekamy na wersję PC, która ma zadebiutować na początku 2003 roku.

Tom Clancy's Splinter Cell to gra akcji inspirowana twórczością Toma Clancyego oraz książkami z serii NetForce opowiadającymi o cyberterroryzmie, tajnych agencjach rządowych i zadaniach wykonywanych na ich zlecenie. W odróżnieniu od wielu poprzednich gier z serii Tom Clancy's, gdzie główny nacisk położono na dowodzenie oddziałem i rozgrywkę zespołową, Splinter Cell to gra skupiająca się wokół jednej postaci. Gracz staje się tajnym agentem (Sam Fisher), członkiem jednej z tzw. „grup cieni” nazwanej „Third Echelon”, wchodzącej w skład NSA (National Security Agency). Na wykonanie czeka czternaście ultra-tajnych zadań polegających najczęściej na likwidacji wyjątkowo niebezpiecznych wrogów, niszczeniu dokumentów i tajnych instalacji. Autorzy oddali do dyspozycji grających asortyment trzynastu broni, jednak w Splinter Cell najważniejsza jest nie siła ognia, lecz sztuka infiltracji, to tzw. „stealth-action game”. Oprawa graficzna gry wykonana została przy użyciu najdoskonalszego obecnie, trójwymiarowego silnika graficznego Unreala. Akcja przedstawiona jest z perspektywy trzeciej osoby.

Oficjalna strona gry.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej