Sukces StarForce, porażka Ars Magica - Przegląd Kickstarterów (19/11/2012)
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukces gry wyścigowej Distance, platformówki Super Comboman i kosmicznego sandboxa StarForge oraz porażki cRPG-a Ars Magica i symulatora mechów Dark Horizons: Mechanized Assault Vehicle.
Ostatnie miesiące to okres prawdziwego kickstarterowego szaleństwa. Stąd pomysł regularnego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim, co ciekawego dzieje się na tym serwisie. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.
Sukcesy
Distance
Powody do zadowolenia mają autorzy survivalowej gry wyścigowej Distance. Kickstarter projektu zakończył się na kwocie 161 tysięcy dolarów, podczas gdy cel minimalny był o 36 tys. mniejszy. Produkcja stanowi twórcze rozwinięcie darmowego Nitronic Rush z zeszłego roku. Zasiądziemy za kierownicą futurystycznego samochodu, potrafiącego nie tylko osiągać zawrotne prędkości, ale również m.in. latać na krótkie dystanse i przylepiać się do ścian oraz sufitów. Naszym zadaniem będzie dotarcie do mety, co utrudniać mają liczne pułapki na trasach. Gra zmierza na pecety, a jej premiera zapowiadana jest na sierpień przyszłego roku.
Super Comboman
Sukcesem zakończył się też Kickstarter projektu Super Comboman. Autorom dopiero pod sam koniec akcji udało się przekroczyć potrzebne 14,9 tysięcy dolarów i ostatecznie zgromadzili trochę ponad 16 tys. Gra jest platformówką 2D, która kładzie nacisk przede wszystkim na rozbudowany system walki, umożliwiający wyprowadzanie długich kombinacji ataków. Produkcja powstaje obecnie z myślą o pecetach, ale w planach są również wersje na urządzenia mobilne
StarForge
Cel w wysokości 75 tysięcy dolarów udało się osiągnąć również twórcom StarForge. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie Indiegogo pokazuje już sumę 95 tys. dolarów, a do końca zbiórki pozostało jeszcze jedenaście dni. Widać, że graczom przypadł do gustu pomysł osadzonego na obcej planecie survivalowego sandboxa wzbogaconego elementami RTS i FPS. Projektowi bez wątpienia pomaga też powszechnie dostępna grywalna alpha, która od wielu miesięcy cieszy się sporą popularnością.
Porażki
Ars Magica Video Game
Ze sporym żalem donosimy o klęsce Kickstartera Ars Magica Video Game. Odpowiedzialne za grę studio Black Chicken potrzebowało minimum 290 tys. dolarów, ale gracze zadeklarowali jedynie 92 tys. W rezultacie autorzy nie dostali ani centa. Szkoda tego projektu, gdyż oparty był on na jednej z najlepszych stołowych gier fabularnych w historii. Jej akcja toczy się w alternatywnej wersji średniowiecza, gdzie wszystkie wierzenia ówczesnych ludzi są prawdziwe. Komputerowa adaptacja miała połączyć mechanizmy RPG z elementami symulacji społecznej, pozwalając na pokierowanie życiem pojedynczego maga na przestrzeni stu lat. Black Chicken to mały zespół, który potrzebuje stałego dopływu gotówki, więc teraz musi zająć się czymś, co przynosi pieniądze. Oznacza to, że nie ma co liczyć na drugie podejście do Kickstartera, przynajmniej w najbliższym czasie. Autorzy mają jednak nadzieję, że kiedyś w przyszłości będą w stanie powrócić do tego pomysłu.
Dark Horizons: Mechanized Assault Vehicle
Szczęście nie dopisało również autorom Dark Horizons: Mechanized Assault Vehicle, czyli sieciowej gry bitewnej, w której gracze mają kierować wielkimi mechami. Projekt potrzebował skromne 15 tys. dolarów, ale użytkownicy Kickstartera zdeklarowali jedynie 10% tej sumy. Na szczęście nie oznacza to końca produkcji. Potrwa ona po prostu znacznie dłużej. Po osiągnięciu fazy alpha twórcy zaczną sprzedawać dostęp do wersji testowej, stosując model biznesowy spopularyzowany przez Minecrafta.
W toku
Kaiju Combat
Swoich sił na Kickstarterze próbują po raz drugi twórcy Kaiju Combat, czyli pecetowej bijatyki, w której wojownikami są olbrzymie monstra pokroju Godzilli. Za projektem stoi weteran tego typu produkcji, czyli Simon Strange, który pracował przy Godzilla: Destroy All Monsters Melee, Godzilla: Save the Earth i Godzilla: Unleashed. Tym razem prezentacja dowodzonego przez niego zespołu robi znacznie lepsze wrażenie, więc nic dziwnego, że w ciągu pierwszych kilku dni udało się zgromadzić ponad 22 tys. dolarów. Cel minimalny ustalono na poziomie 100 tys. Do końca akcji pozostało jeszcze 32 dni, więc szanse na sukces są spore. Warto wspomnieć jeszcze o ciekawym modelu biznesowym, jaki zostanie zastosowany w tym projekcie. Na rynek wpierw trafi darmowa gra, z czterema potworami i jedną lokacją. Następnie użytkownicy będą mogli dokupywać dodatkowe zestawy, zawierające nowe grywalne monstra, mapy oraz kampanie dla pojedynczego gracza.
Sportsfriends
Dobrze radzi sobie również projekt Sportsfriends, któremu udało się do tej pory zgromadzić 43 tys. dolarów z wymaganych 150 tys. Na zebranie pozostałej sumy pozostało jeszcze 21 dni. Produkcja będzie kompilacją czterech oddzielnych gier przeznaczonych do lokalnych rozgrywek wieloosobowych. W kolekcji znajdzie się Joust, BaraBariBall, Super Pole Riders oraz Hokra. Szykowane są wersje na PlayStation 3 i pecety. W sieci dostępne są już wczesne prototypy każdej produkcji z tego kwartetu, co ułatwia podjęcie decyzji o tym, czy udzielić akcji poparcia.
PULP!
Ciekawie prezentuje się również PULP!, czyli zmierzająca na pecety steampunkowa gra bitewna, w której wcielimy sie w kapitana potężnego statku powietrznego. W trakcie długiej kampanii dla pojedynczego gracza stoczymy masę podniebnych bitew, a w osiąganiu zwycięstw pomoże system ulepszania jednostki. Towarzyszyć ma temu bogaty wątek fabularny. Autorzy proszą o 25 tys. dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 30 listopada.
Below
Ostatnim projektem, o którym chcemy wspomnieć jest Below, czyli pecetowa gra łącząca elementy RPG oraz karcianki. Sercem rozgrywki mają być ambitne i pobudzające wyobraźnie historie, które w dużym stopniu będą kształtowane przez samych graczy. Brzmi to niezwykle ambitnie, ale odpowiedzialne za tę produkcję studio Failbetter Games pokazało już wielokrotnie, że potrafi to wszystko bez problemu osiągnąć tworząc takie tytuły jak Fallen London, Machine Cares, Night Circus, Cabinet Noir oraz Tales of Fallen London: The Silver Tree. Ostatni z tych tytułów został zresztą sfinansowany za pomocą Kickstartera. Na dokończenie Below autorzy potrzebują 15 tys. funtów, a zbiórka dobiegnie końca 14 grudnia tego roku.