Sukces RPG Conclave i start kosmicznych projektów Blackspace i ScrumbleShip - Przegląd Kickstarterów (24/09/2012)
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukcesy Conclave i Broken Sword: The Serpent's Curse oraz porażkę The Epic Space Game. Przybliżamy również nowe pozycje na serwisie, takie jak Blackspace i ScrumbleShip.
Ostatnie miesiące to okres prawdziwego kickstarterowego szaleństwa. Stąd pomysł regularnego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim co ciekawego dzieje się na tym serwisie. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.
Sukcesy
Zaczynamy od najprzyjemniejszej części przeglądu, czyli listy projektów, których autorom udało się zdobyć potrzebne środki.
Broken Sword: The Serpent's Curse
Dobiegł końca najciekawszy przygodówkowy Kickstarter ostatnich tygodni, czyli Broken Sword: The Serpent's Curse. Łącznie z wpłatami dokonanymi za pośrednictwem serwisu PayPal autorom udało się zgromadzić prawie 820 tysięcy dolarów, czyli sumę ponad dwukrotnie wyższą od wymaganego minimum. Dzięki temu projekt zostanie znacznie rozbudowany w porównaniu z pierwotnymi planami i ujrzymy nowe postacie, lokacje oraz zagadki. Niestety, nie udało się uzbierać miliona dolarów, co było progiem wymaganym do rozpoczęcia produkcji Beneath the Steel Sky 2, ale w przyszłości ten tytuł może doczekać się własnego Kickstartera.
Conclave
Spore problemy z dotarciem do wymaganego celu w wysokości 75 tys. dolarów miało nastawione na tryb wieloosobowy RPG Conclave. Jeszcze na kilka godzin przed zakończeniem akcji wydawało się, że projekt poniesie porażkę. Ostatecznie jednak udało się zebrać potrzebne minimum. Cieszymy się z sukcesu twórców, gdyż chcą oni zaoferować nietypowe podejście do tematu. Całość zaprojektowano bowiem tak, aby odtwarzała sesje stołowych gier fabularnych, rozgrywanych z użyciem papierowych map i żetonów.
Crisis Heart Brawlers: Clash at Otakon
Zgodnie z przewidywaniami sukcesem zakończył się również Kickstarter Crisis Heart Brawlers: Clash at Otakon, czyli chodzonej bijatyki oferującej humorystyczne spojrzenie na społeczność fanów japońskiej animacji. Autorzy gry prosili o 20 tys. dolarów, a ostatecznie udało im się zebrać ponad 33 tys.
Porażki
The Epic Space Game
Porażką zakończył się Kickstarter gry The Epic Space Game, czyli kosmicznego MMO z dwuwymiarową grafiką, gdzie z kokpitu statku będziemy eksplorowali galaktykę, budowali własne gwiezdne imperium handlowe, wydobywali surowce i prowadzili wojny. Jej twórcy prosili o 20 tysięcy dolarów, a użytkownicy serwisu zadeklarowali jedynie trochę ponad 30% tej sumy. W rezultacie autorzy nie dostaną ani centa. Nie zamierzają się jednak poddawać i szukają alternatywnych źródeł sfinansowania produkcji.
W toku
Blackspace
Na początku roku zespół PixelFoundry Games, składający się z byłych pracowników studia EA Tiburon, zapowiedział kosmiczną strategię Blackspace. Teraz twórcy uruchomili Kickstartera, który ma im pomóc w dokończeniu produkcji tego projektu. Gra zapowiadana jest jako RTS, w którym nacisk położony zostanie na elementy defensywne. Zadaniem graczy będzie wydobywanie surowców z asteroidów oraz obrona zgromadzonych łupów przed konkurencją. Autorzy potrzebują 350 tysięcy dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 18 października.
ScrumbleShip
W minionym tygodniu wystartował też Kickstarter ScrumbleShip. Jego autorzy chcą wyprodukować najbardziej autentyczny kosmiczny symulator bojowy w historii. Gra zaoferuje olbrzymie statki o długości kilku kilometrów, które obsługiwać będzie kierowana przez sztuczną inteligencję załoga. Lotem i walką zarządzać ma realistyczny silnik fizyczny, symulujący m.in. bezwładność i właściwości różnych materiałów konstrukcyjnych. Wszystko to ukazane zostanie za pomocą uproszczonej grafiki opartej na voxelach. Autorzy czerpali inspirację również z Minecrafta, więc istotnym elementami zabawy ma być budowanie własnych krążowników i zapełnianie ich mniejszymi jednostkami. Twórcy ScrumbleShip proszą o skromne 8 tysięcy dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 17 października. Zainteresowanym polecamy wypróbowanie wczesnego dema.