Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 grudnia 2010, 10:27

autor: Piotr Doroń

Sukces Infinity Blade - pierwszej gry na iPhone'a stworzonej na bazie Unreal Engine 3

Slasher Infinity Blade, opracowany przez studio Chair Entertainment na bazie specjalnej wersji silnika graficznego Unreal Engine 3, dedykowanej iPhone’owi i iPadowi, został uznany za najszybciej sprzedającą się produkcję dostępną z poziomu serwisu Apple Game Center. Gra, która debiutowała na rynku 9 grudnia, znalazła do niedzieli włącznie 271,424 nabywców.

Slasher Infinity Blade, opracowany przez studio Chair Entertainment na bazie specjalnej wersji silnika graficznego Unreal Engine 3, dedykowanej iPhone’owi i iPadowi, został uznany za najszybciej sprzedającą się produkcję dostępną z poziomu serwisu Apple Game Center. Gra, która debiutowała na rynku 9 grudnia, znalazła do niedzieli włącznie 271,424 nabywców.

Sukces Infinity Blade - pierwszej gry na iPhone'a stworzonej na bazie Unreal Engine 3 - ilustracja #1

Biorąc pod uwagę fakt, że gra sprzedawana jest za równowartość 5,99 dolarów – taka cena obowiązuje w Stanach Zjednoczonych – firma Epic Games, wydawca produkcji i właściciel Chair Entertainment, zarobiła za jej sprawą 1,625,829 dolarów. Prezes wydawcy, Mark Rein, zasugerował jednak na Twitterze, że podany rezultat jest zaniżony. W rzeczywistości przychód uzyskany z tytułu sprzedaży w przeciągu czterech dni od premiery gry okazał się wyższy i przekroczył poziom 1,7 miliona dolarów. Przyczyna tkwi w tym, że Infinity Blade nie wymaga do działania Game Center, przez co dokładne śledzenie sprzedaży gry jest w pewnym stopniu utrudnione.

Poprzednim rekordzistą była gra Cut the Rope, autorstwa fińskiego studia Rovio (twórców innego bestsellera, czyli Angry Birds). Uzyskany przez nią rezultat – milion dolarów przychodu w przeciągu 10 dni od premiery – okazał się sporym zaskoczeniem. Wynikało to przede wszystkim z faktu, że produkcja jest oferowana za bardzo niską cenę (zaledwie 99 centów), w związku z czym wypracowanie tak imponującego rezultatu wiązało się z koniecznością sprzedania ponad miliona egzemplarzy Cut the Rope.

Sukces Infinity Blade - pierwszej gry na iPhone'a stworzonej na bazie Unreal Engine 3 - ilustracja #2

Warto przy tym odnotować, że mimo ustanowienia nowego rekordu, Infinity Blade zakończyło ubiegły tydzień dopiero na czwartej pozycji na liście najpopularniejszych gier na iPhone’a i iPod Touch. Grę wyprzedziły Angry Bird, Angry Birds Seasons oraz Cut the Rope. Jednak już w przypadku iPada dzieło Chair Entertainment nie miało sobie równych.

W Infinity Blade gracz wciela się w kolejnych potomków wojownika, szturmujących Cytadelę należącą do potężnego, niezwyciężonego króla. Gracz przemierza pięknie wymodelowane lokacje, walcząc z przeciwnikami, a także nieustannie rozwija swojego bohatera (zdobywając punkty doświadczenia i wydając zdobyte złoto na coraz lepsze przedmioty). W chwili obecnej produkcja oferuje wyłącznie tryb rozgrywki dla pojedynczego gracza. Istnieje jednak spora szansa na to, że w przyszłości Chair Entertainment i Epic Games udostępnią również opcję wieloosobową. Poniżej prezentujemy Wam film z rozgrywki, prezentujący wyjątkową – jak na iPhone’a/iPada – jakość oprawy graficznej.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry