Sukces Dauntless - darmowe RPG akcji ma już ponad 5 milionów graczy
Dauntless, czyli oparte na modelu free-to-play RPG akcji w stylu serii Monster Hunter, robi się coraz popularniejsze. Autorzy poinformowali, że w tytuł zagrało już ponad pięć milionów osób.
- Deweloper: Phoenix Labs
- Wydawca: Phoenix Labs
- Gatunek: RPG akcji
- Model biznesowy: free-to-play
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 21 maja 2019 r.
Studio Phoenix Labs ma powody do zadowolenia. Zespół pochwalił się, że w RPG-a akcji Dauntless zagrało już ponad pięć milionów osób. Liczba ta sama w sobie jest imponująca, ale równie duże wrażenie robi fakt, że w piątek licznik wskazywał „tylko” 4 mln.
Przypomnijmy, że Dauntless to gra korzystająca z modelu darmowego z mikropłatnościami. Produkcja zadebiutowała 21 maja tego roku w wersjach na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Wcześniej przez kilkanaście miesięcy dostępna była we wczesnym dostępie (tylko na PC). Na żadnej z tych platform sprzętowych nie oferuje polskiej lokalizacji. Autorzy mają w planach również wydania na Nintendo Switch i urządzenia mobilne, ale na nie poczekamy do przyszłego roku.
Warto wspomnieć, że Dauntless oferuje opcję cross-play, pozwalającą na wspólną zabawę posiadaczom różnych platform. Konta również są uniwersalne, więc możemy rozwijać swoją postać zarówno na pecetach, jak i konsolach.
Nie wiemy, jak prezentuje się popularność gry po rozłożeniu na poszczególne platformy. Na PC Dauntless dostępne jest wyłącznie przez Epic Games Store. W przypadku tego tytułu ta decyzja nie wywołała zbyt dużych kontrowersji, gdyż podczas testów produkcja miała własnego launchera i nie było nigdy mowy o możliwej premierze na Steamie.
Dauntless to klon serii Monster Hunter, w którym gracze kooperacyjnie polują na gigantyczne bestie. Gra jest prostsza i mniej dopracowana niż Monster Hunter: World, ale w przeciwieństwie do tego przeboju korzysta z modelu free-to-play, co zachęca do jej wypróbowania.
Mamy więc tutaj sytuację podobną do tej sprzed kilku lat, kiedy to Paladins: Champions of the Realm zdobyło popularność dlatego, że było grą wzorowaną na Overwatch, w którą można było jednak zagrać za darmo.