Sui Generis, Limit Theory, Days of Dawn i War for the Overworld - Przegląd Kickstarterów (03/12/2012)
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukces RPGów Sui Generis, Pier Solar HD i Barkley 2 oraz porażkę Interstellar Marines: Prologue. Piszemy również o startach zbiórek na gry roleplaying Telepath Tactics i Days of Dawn oraz na strategię War for the Overworld, czyli duchowego spadkobiercę serii Dungeon Keeper.
Ostatnie miesiące to okres prawdziwego kickstarterowego szaleństwa. Stąd pomysł regularnego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim, co ciekawego dzieje się na tym serwisie. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.
Sukcesy
Maia
Dosyć nieoczekiwanym sukcesem okazał się Kickstarter strategii Maia. Dopiero na kilkadziesiąt godzin przed zakończeniem zbiórki popularność projektu eksplodowała i ostatecznie udało się uzbierać 140 tysięcy funtów, podczas gdy cel minimalny ustalony był na poziomie 100 tys. Gra powstaje z myślą o pecetach i pełnymi garściami czerpie z dorobku nieistniejącego już studia Bullfrog, zwłaszcza z serii Dungeon Keeper. Wcielimy się w zarządcę pozaziemskiej kolonii i naszym zadaniem będzie rozwijanie społeczności, dbanie o zaspokajanie jej potrzeb oraz zapewnienie podwładnym ochrony przez obcymi istotami. Premiera zapowiadana jest na lato przyszłego roku.
Sui Generis
Z radością powitaliśmy wieść o sukcesie projektu Sui Generis. Przez dłuższy czas wydawało się, że Kickstarter zakończy się klapą, ale w ciągu ostatnich kilku dni akcji tempo gromadzenia środków znacznie przyśpieszyło i ostatecznie autorzy zebrali 160 tys. funtów, czyli o 10 tys. więcej niż potrzebne minimum. To ciekawe pecetowe cRPG ma zaoferować pełną swobodę poczynań, a całe wirtualne uniwersum będzie żyło swoim życiem. Przede wszystkim jednak fascynująco prezentuje się opracowany przez autorów silnik graficzny. Generuje on bowiem interakcje między obiektami w świecie na podstawie ich kształtów. Oznacza to nie tylko realistyczną fizykę, ale również tworzone proceduralnie animacje, dzięki czemu każda walka wyglądać będzie inaczej.
Barkley 2
Doskonale radzi sobie też pecetowa produkcja zatytułowana Limit Theory. W chwili pisania tego artykułu licznik na stronie pokazuje już sumę prawie dwukrotnie wyższą niż 50 tys. dolarów ustalone jako minimum, a do końca Kickstartera pozostało jeszcze 19 dni. Gra stanowi hybrydę gatunków RPG i RTS. Otrzymamy olbrzymią galaktykę do eksploracji, a co w niej zrobimy zależeć będzie tylko od nas samych. Limit Theory pozwoli zarówno pobawić się w kapitana pojedynczego statku, jak i umożliwi wcielenie się we władcę galaktycznego imperium dowodzącego tysiącami jednostek.
Spud's Quest
Nerwowy przebieg miały ostatnie dni Kickstartera Spud's Quest, ale ostatecznie autorowi udało się zebrać 6 tys. funtów, czyli o tysiąc więcej niż wymagane minimum. Sukces projektu powinien ucieszyć miłośników retro-platformówek. Gra ma połączyć najlepsze elementy takich serii jak Dizzy, The Legend of Zelda oraz Metroid i zaoferować duży świat do zwiedzania, wypełniony po brzegi wrogami, skarbami oraz pomysłowymi zagadkami. Spuds Quest ukaże się w styczniu na PC, a potem możliwe, że powstaną również wersje na Xboksa 360, iOS i Androida.
Porażki
Interstellar Marines: Prologue
Nie powiodło sie autorom taktycznej strzelanki science-fiction Interstellar Marines: Prologue. Potrzebowali co najmniej 600 tys. dolarów, a użytkownicy Kickstartera zadeklarowali raptem 25% tej sumy. W rezultacie twórcy nie dostali ani centa. Na szczęście nie oznacza to końca projektu. Gra znajduje się w produkcji od kilku lat i prace nad nią będą kontynuowane. Teraz studio Zero Point Software skoncentruje się na odpowiednim dopracowaniu podstawowych mechanizmów rozgrywki, a dopiero później zajmie się dodawaniem dużej ilości map i trybów. Jednocześnie autorzy nie mają planów zorganizowania drugiego Kickstartera.
W toku
Days of Dawn
Ciekawie prezentuje się Days of Dawn autorstwa niemieckiego studia Bumblebee. Ma to być produkcja RPG, która połączy mechanizmy rozgrywki znane z 16-bitowych konsol ze współczesnym wykonaniem obejmującym piękną dwuwymiarową grafikę w wysokiej rozdzielczości. Głównemu bohaterowi w przygodach towarzyszyć będzie mogło maksymalnie trzech kompanów. Świat ma mieć otwartą strukturę, a walki toczone będą w turach. Intrygująco zapowiada się system magiczny, który oparty zostanie na emocjach i sile charakteru postaci, a nie na narzuconych z góry zaklęciach. Autorzy Days of Dawn proszą o 95 tys. dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 1 stycznia przyszłego roku. Gra powstaje z myślą o pecetach, a premiera zapowiadana jest na listopad 2013 r.
Telepath Tactics
Niezależne studio Sinister Design od kilku lat rozwija serię cRPG-ów Telepath. Cykl rozpoczął żywot jako trzy gry przeglądarkowe, a następnie był dalej rozwijany w komercyjnych projektach takich jak Telepath RPG: Servants of God. Teraz autorzy chcą stworzyć taktyczne RPG osadzone w tym samym świecie, które pełnymi garściami czerpać będzie z serii Fire Emblem i Disgaea. Projekt został zatytułowany Telepath Tactics i jego skala oraz jakość wykonania spowodowały, że twórcy potrzebują pomocy w zgromadzeniu środków potrzebnych na produkcję. Aby odnieść sukces Kickstarter musi do 29 grudnia zgromadzić co najmniej 25 tys. dolarów. Gra zaoferuje zarówno kampanię dla pojedynczego gracza, jak i przeznaczony dla 2-6 osób tryb wieloosobowy. Bitwy będą rozgrywane w systemie turowym, a mechanika walki umożliwi m.in. niszczenie ścian, drzwi i mostów, spychanie wrogów w przepaść oraz przesuwanie przedmiotów w celu tworzenia prowizorycznych barykad. Gra powstaje z myślą o pecetach, a premiera zapowiadana jest na grudzień przyszłego roku.
War for the Overworld
Ostatnim projektem, o którym chcemy Wam opowiedzieć jest strategia War for the Overworld, która do 3 stycznia musi zgromadzić 150 tys. funtów. Gra powstaje jako duchowy spadkobierca serii Dungeon Keeper. Wcielimy się we władcę podziemnego królestwa, którego zadaniem będzie stworzenie imperium zła. W realizacji tego celu spróbują mu przeszkodzić siły dobra. Gracz będzie rozwijał własne lochy, szkolił nowe potwory i dbał o odpowiednie zbilansowanie budżetu. Istotną rolę odegra również aspekt bitewny oraz rozbudowany system magiczny. Gra zaoferuje tryb swobodny, fabularną kampanię oraz rozgrywki wieloosobowe. Nie zabraknie też potężnych narzędzi moderskich. War for the Overworld powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a premiera ma nastąpić w sierpniu przyszłego roku. Autorzy wypuścili już pierwsze demo technologiczne, które pozwala przespacerować się po podziemiach.