autor: Grzegorz Ferenc
Studio Vigil Games przeprasza za pecetową wersję gry Darksiders II
Przedstawiciel studia Vigil Games, twórców gry Darksiders II, przeprosił na oficjalnym forum gry za liczne błędy i brak opcji konfiguracyjnych w pecetowym wydaniu tytułu. Ich przyczyną były rzekomo „nieoczekiwane zmiany pod koniec procesu deweloperskiego”.
Mathew Everett, znany jako THQSledgehammer, odpowiedzialny za kontakt ze społecznością graczy pracownik studia Vigil Games, w poście na oficjalnym forum gry Darksiders II przeprosił fanów za nieuwzględnienie podstawowych opcji konfiguracji w pecetowej wersji tytułu.
Przedstawiciel zespołu deweloperskiego przyznał, że pod koniec procesu tworzenia gry autorzy byli pewni, że „plik konfiguracji oraz wsparcie dla myszy i klawiatury” będą działać jak należy. Niestety, na ostatniej prostej elementy te musiały zostać zmienione. W związku z tym, Everett dodał:
Jako że zawsze zamierzaliśmy zaimplementować te elementy w grze, zespół deweloperski sprawdza możliwość ich dodania. Nie mogę obiecać, że będzie to możliwe, ale zapewniam, iż pracujemy z odpowiednimi grupami twórców i zdajemy sobie sprawę jak ważne jest, aby te elementy znalazły się w jednej z planowanych łatek do gry.
Pomimo zapowiedzi wydawcy tytułu, firmy THQ, że opóźnienie premiery gry z czerwca na sierpień pozwoli na jej lepsze dopracowanie, Darksiders II jest prawdziwą bolączką dla pecetowych graczy. Wbrew początkowym informacjom, apokaliptyczne przygody Śmierci nie umożliwiają zmiany podstawowych opcji graficznych (jak chociażby jakości tekstur i cieni lub anti-aliasingu), a ponadto w grze znalazło się wiele uprzykrzających życie błędów.
Niektóre z bugów można uznać za mało znaczące, jak na przykład konieczność ponownego uruchomienia gry przy zmianie rodzaju kontrolera lub rozdzielczości. Inne potrafią skutecznie utrudnić rozgrywkę – w niektórych przypadkach gra potrafi się niespodziewanie wyłączyć, wciąż (tak jak w pierwszej części) zdarzają się „dziurawe” tekstury, a przejście głównego wątku fabularnego jest utrudnione z powodu błędu uniemożliwiającego niektórym graczom pokonanie jednego z początkowych bossów.
Darksiders II, apokaliptyczna gra akcji, w której jako Śmierć przemierzamy pełne zagadek lokacje, rojące się od hord demonów, ukazała się w Stanach Zjednoczonych 14 sierpnia i zbiera wiele przychylnych recenzji. Tytuł jest kontynuacją bardzo dobrze przyjętego slashera Darksiders z 2010 roku, który łączył elementy znane z serii God of War i Zelda z ciekawą, komiksową oprawą graficzną autorstwa Joe Madureiry.
Gracze z Europy wcielą się w Śmierć na PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3 już od jutra, 21 sierpnia. W międzyczasie zachęcamy do zapoznania się z recenzją redakcji gry-online.pl, a także ofertą Sklepu GRY-OnLine, gdzie grę można nabyć za 99,90 zł (wersja na PC) lub 209,90 zł (Xbox 360 i PlayStation 3).
- Igraj ze Śmiercią – recenzja Darksiders II
- Post THQSledgehammer na oficjalnym forum gry
- Oficjalna strona Darksiders II