Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 stycznia 2011, 17:31

autor: Aleksander Kaczmarek

Studio Sledgehammer odpowiedzialne za następną część Call of Duty

Koniec spekulacji, wiemy już kto przygotuje tegoroczną odsłonę serii Call of Duty. W serwisie Gamasutra pojawiło się ogłoszenie o naborze kandydatów na stanowisko Community Managera w studiu Sledgehammer Games. Nowy pracownik będzie odpowiadać m.in. za kontakty ze społecznością graczy skupionych wokół następnej gry z najpopularniejszego cyklu pierwszoosobowych strzelanin w dziejach gier wideo.

Koniec spekulacji, wiemy już kto przygotuje tegoroczną odsłonę serii Call of Duty. W serwisie Gamasutra pojawiło się ogłoszenie o naborze kandydatów na stanowisko Community Managera w studiu Sledgehammer Games. Nowy pracownik będzie odpowiadać m.in. za kontakty ze społecznością graczy skupionych wokół następnej gry z najpopularniejszego cyklu pierwszoosobowych strzelanin w dziejach branży gier wideo.

Mimo konfliktu z byłymi szefami studia Infinity Ward, kierownictwo koncernu Activision nie musi martwić się o to, w czyje ręce powierzyć przynoszącą miliardowe zyski serię. W gronie firm, które zajmą się produkcją kolejnych części Call of Duty znalazły się Treyarch (Call of Duty 3, Call of Duty: World at War i Call of Duty: Black Ops), Raven Software, Sledgehammer Games i rzecz jasna Infinity Ward. W przypadku dwóch ostatnich deweloperów wiadomo już, że prace nad grami trwają. Zagadką pozostawało dotąd jedynie to, które studio będzie „szybsze”.

Studio Sledgehammer odpowiedzialne za następną część Call of Duty - ilustracja #1

Ogłoszenie Sledgehammer Games rozwiewa wątpliwości. W pierwszym akapicie opisu stanowiska pada pytanie: „Czy chciałbyś mieć szansę zbudować i pokierować pracami community menedżmentu dla Sledgehammer i następnej gry z serii Call of Duty?”. Słowo „następnej” należy przy tym traktować jako „tegorocznej”, bo zgodnie z polityką wydawniczą Activision kolejne gry z cyklu mają ukazywać się w jednorocznych odstępach czasowych.

Do kogo adresowana jest posada w studiu zlokalizowanym w kalifornijskim Foster City, czyli sercu słynnej Doliny Krzemowej? Przede wszystkim do miłośników sieciowych FPS-ów, którzy biegle władają piórem, z łatwością nawiązują kontakty i posiadają odpowiednie doświadczenie w informowaniu opinii publicznej. Od kandydatów oczekuje się także znajomości podstawowych programów biurowych i graficznych oraz języka HTML, a do tego samodzielności i motywacji do działania. Community manager w Sledgehammer Games odpowiadać będzie m.in. za planowanie i budżetowanie prac swojego działu, tworzenie treści na strony internetowe oraz współpracę z marketingiem i public relations.

Niestety, w ogłoszeniu brak jest szczegółowych informacji odnośnie samej gry. Przypomnijmy więc, że zgodnie z zapowiedziami Glena Schofielda, szefa Sledgehammer Games kolejna odsłona serii Call of Duty przyniesie sporo nowości. Spekuluje się, że chodzi o przeniesienie akcji w przyszłość. Pokrywa się to zresztą z doniesieniami o rejestracji przez Activision takich domen jak callofdutyfuturewarfare.com, advancedwarfare.com czy spacewarfare.com.