autor: Maciej Śliwiński
Studio odpowiedzialne za Rise of Nations na sprzedaż
Problemów THQ ciąg dalszy. Firma ogłosiła wczoraj, że związane z nią studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za przygotowanie świetnej serii gier RTS – Rise of Nations, zostanie wystawione pod młotek.
Problemów THQ ciąg dalszy. Firma ogłosiła wczoraj, że związane z nią studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za przygotowanie znanej serii gier RTS – Rise of Nations, zostanie wystawione pod młotek.
Co gorsza, jeśli nie znajdzie się zainteresowany kupnem kontrahent, studio zostanie po prostu zamknięte. Operacja jest związana z zapowiadanymi na początku tego roku zmianami w firmie. Restrukturyzacja THQ ma na celu przede wszystkim szukanie oszczędności. W trzecim kwartale ostatniego roku fiskalnego, wydawca stracił aż 192 miliony dolarów, co pociągnęło za sobą konieczność masowych zwolnień.
Wystawienie na sprzedaż studia Big Huge Games oznacza zawieszenie prac nad obecnie opracowywanymi przez nie projektami. Programiści pracowali ostatnio nad niezatytułowanym jeszcze projektem z gatunku RPG, który miał pojawić się na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz PC, a także nad kilkoma produkcjami na konsolę Nintendo Wii.
Według słów Julie MacMedan, wiceprezesa firmy, wszystkie cięcia spowodowane są przez bardzo trudną sytuację ekonomiczną: „Wszelkie nasze działania są przykre, ale konieczne ze względu na kryzys finansowy ”. Cięcia w THQ i związanych z przedsiębiorstwem studiach obejmą 24% zatrudnionych. Do niedawna wydawało się, że największa część pracowników zostanie zwolniona ze studia Volition, odpowiedzialnego za gry z serii Saint’s Row. Jednak wczoraj THQ poinformowało również, że dwa inne studia przygotowujące gry dla tego wydawcy, staną się samodzielnymi firmami – niezwiązanymi z THQ. Chodzi o kalifornijskie Heavy Iron Studios i Incinerator Studios, które w przeszłości przygotowały między innymi WALL-E czy grę Cars.