autor: Michał Kułakowski
Studio CCP o przyszłości EVE Online i Dust 514
Na zakończonym konwencie fanów EVE Online, przedstawiciele studia CCP wypowiedzieli się na temat planów firmy co do jej kosmicznego MMO oraz nadchodzącego FPS-a Dust 514.
Na zakończonym wczoraj konwencie Fanfest 2012, odbywającym się w Islandii spotkaniu fanów gry EVE Online, studio CCP wypowiedziało się na temat przyszłości tego MMO, a także zdradziło jakie ma plany wobec nadchodzącego FPS-a Dust 514.
Producenci potwierdzili, że beta-testy Dust 514 rozpoczną się w kwietniu, o czym informowaliśmy już wstępnie jakiś czas temu. Pierwszymi graczami, mającymi okazję przetestować produkcję, będą osoby biorące udział w islandzkim konwencie. Jednak jeszcze w kwietniu i aż do czerwca, deweloper będzie przesyłał zaproszenia wybranym osobom oraz zaaranżuje wiele innych możliwości dostania się do bety. Testy otworzą się jeszcze bardziej po targach E3, na które CCP ma zamiar przygotować dużą prezentację gry.
Po premierze tytułu, CCP i Sony chcą wspierać go jak platformę e-sportową, co znajdzie odzwierciedlenie w dodatkowych trybach rozgrywki i specjalnych wersjach map. Co ciekawe, zaplanowano możliwość oglądania meczy innych graczy, na których możemy obstawiać zwycięzcę. Obserwatorami mają być zarówno posiadacze Playstation 3 jak i pecetowi abonenci EVE Online. W Dust 514 pojawią się też elementy PvE. Gracze będą walczyli o przetrwanie w nowym trybie gry, nazwanym po prostu „Survival„. Deweloper planuje już dodatek do produkcji. Zadebiutuje on najpewniej w przyszłym roku i wprowadzi nowe niegościnne środowiska gry, takie jak gazowe, lodowe oraz pokryte lawą planety, a także możliwość pokierowania w walce mechami.
Producenci opowiedzieli też co nieco o Dust 514: Neocom. Będzie to specjalna aplikacja przygotowana z myślą o konsoli PS Vita. Pozwala ona między innymi na śledzenie naszych statystyk w Dust 514, przeglądanie wirtualnego sklepu gry oraz wybór umiejętności naszej postaci.
Jeżeli chodzi o EVE Online, islandzki deweloper nie ma zamiaru spoczywać na laurach. W najbliższym czasie pojawi się duży patch przygotowujący drogę dla mającego premierę za kilka miesięcy dodatku Inferno. W 2012 roku wprowadzona zostanie również obsługa DirectX 11, znacząco poprawiająca efekty graficzne w grze.
Interesujące jest to, że w nieokreślonym jeszcze przez CCP czasie, gracze w EVE potencjalnie będą mogli opuścić swoje statki kosmicznie i pokierować awatarem, zwiedzając wraki rozsiane po całej galaktyce. Widoczny poniżej specjalny trailer zamykający konwent, może dać nam wyobrażenie jak deweloper chciałby zrealizować taką eksplorację oraz pozwoli wczuć się w klimat Dust 514.