Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lutego 2009, 11:55

autor: Piotr Doroń

Street Fighter IV wielkim sukcesem firmy Capcom

Street Fighter IV okazało się wielkim sukcesem firmy Capcom. Japońska bijatyka, będąca wznowieniem kultowej, drugiej odsłony serii, trafiła do sklepów na całym świecie w nakładzie dwóch milionów egzemplarzy. Podobno spora część z nich znalazła już nabywców, co na jedenaście dni od chwili światowego debiutu jest wynikiem co najmniej rewelacyjnym.

Street Fighter IV okazał się wielkim sukcesem firmy Capcom. Japońska bijatyka, będąca wznowieniem kultowej, drugiej odsłony serii, trafiła do sklepów na całym świecie w nakładzie dwóch milionów egzemplarzy. Podobno spora część z nich znalazła już nabywców, co na jedenaście dni od chwili światowego debiutu jest wynikiem co najmniej rewelacyjnym.

Street Fighter IV wielkim sukcesem firmy Capcom - ilustracja #1

Zwiastowała go już sytuacja w Japonii, gdzie to SFIV zniknęło z półek już na starcie sprzedaży, choć niektórzy zachodni dziennikarze podważają te informacje, twierdząc, że grę można było spokojnie znaleźć w wybranych sklepach. Według danych grupy Media Create Japończycy nabyli w krótkim czasie około 120 tysięcy egzemplarzy dzieła. Niedługo później możliwość zagrania w grę uzyskali Amerykanie, a trzy dni temu tego zaszczytu dostąpili również Europejczycy. W Polsce posiadacze Xboxa 360 i PlayStation 3 grają w SFIV dzięki działaniom CD Projektu.

Sprzedaż nie byłaby tak wysoka, gdyby nie fakt, że SFIV to naprawdę doskonały kawałek kodu. Dostrzegli to recenzenci z całego świata, którzy wystawili dziełu Capcom bardzo wysokie noty. Według danych zebranych przez serwis Metacritic.com średnia z ocen kształtuje się obecnie na poziomie 93-94%, co jest oczywiście rezultatem bardzo dobrym. Czy Street Fighter IV powtórzy światowy sukces Street Fighter II? Będzie to bardzo trudne zadanie. Kultowa produkcja sprzedała się w ponad 27 milionach egzemplarzy (wszystkie konsolowe wersje, w tym automatowa).

W ostatnim czasie opublikowaliśmy na naszych łamach obszerny materiał z cyklu Gramy!, w którym Del rozkłada czwórkę na czynniki pierwsze. Waszej uwadze polecamy ponadto dane zebrane na łamach naszej Encyklopedii.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej