autor: Artur Falkowski
Stopień zainteresowania PS3 według serwisu PriceGrabber
PriceGrabber, popularny serwis internetowy zajmujący się porównywaniem cen produktów w różnych serwisach online wyjawił, że wedle zebranych przez niego danych, w ciągu sześciu tygodni od premiery zainteresowanie konsolą PlayStation 3 wzrosło o 127 procent.
PriceGrabber, popularny serwis internetowy zajmujący się porównywaniem cen produktów w różnych serwisach online wyjawił, że wedle zebranych przez niego danych, w ciągu sześciu tygodni od premiery zainteresowanie konsolą PlayStation 3 wzrosło o 127 procent.
Na podstawie danych zebranych w analogicznych przedziałach czasu, a dotyczących konkurencyjnych urządzeń Microsoftu (X360) oraz Nintendo (Wii), odnotowano wzrost zainteresowania odpowiednio o 250 oraz 579 procent. Ocena zainteresowania poszczególnymi produktami została oszacowana na podstawie liczby wysyłanych przez klientów serwisu zapytań.
Według ujawnionych przez PriceGammer danych, zainteresowanie konsolą PS3 na dwa tygodnie przez jej premierą wzrosło o 100%. Po tym, gdy już urządzenie dobrze zadomowiło się na rynku, odnotowano dalszy wzrost zainteresowania. Nie wiadomo, jak sytuacja wygląda ostatnio, zarówno w przypadku konsoli PS3, jak i konkurencyjnych produktów. Porównując wyniki osiągnięte przez wszystkie trzy konsole, wyraźnie widać, że Sony, żeby ponownie podbić rynek gier video, będzie musiało mocno się postarać. Póki co cena PS3 dla wielu osób stanowi zbyt wielką zaporę. Rozwiązaniem jest wprowadzenie na rynek prawdziwych hitów, potencjalnych system-sellerów (kilka takich produkcji jest już na ukończeniu) albo dostosowanie ceny (czytaj: obniżka) do potrzeb konsumentów. Za tym drugim rozwiązaniem przemawia dopiero co zapowiedziany spadek kosztów produkcji niebieskiego lasera, serca napędu Blu-ray, w który wyposażona jest każda next-genowa konsola Sony.