Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 23 października 2008, 12:19

autor: Filip Grabski

Stereotyp złamany. Gracze aktywniejsi społecznie od nie-graczy

Badanie przeprowadzone wśród amerykańskich graczy przez firmy IGN Entertainment oraz Ipsos Media pokazało wyraźnie – nacja grających jest super! Ktokolwiek miał kompleksy na tym punkcie, niech je głęboko schowa.

Badanie przeprowadzone wśród amerykańskich graczy przez firmy IGN Entertainment oraz Ipsos Media pokazało wyraźnie – nacja grających jest super! Ktokolwiek miał kompleksy na tym punkcie, niech je głęboko schowa.

Jaki jest stereotypowy gracz? Blady, pryszczaty chłopak, w okularach, fizjonomia nieurodziwa, zdolności interpersonalne żadne (czyt. nie ma znajomych, nie ma dziewczyny). Otóż nieprawda!

Przeprowadzone wśród 3000 Amerykanów badanie pozwoliło wysnuć następujące, bardzo pozytywne wnioski. Gracze (przy okazji – średni wiek takiej osoby w USA to 32 lata) są bardziej aktywni społecznie i bardziej wpływowi na swych znajomych niż osoby nie grające w gry komputerowe. Przy okazji gracze średnio zarabiają zdecydowanie więcej od nie-graczy. Wybrane kategorie przedstawiające porównania prezentujemy poniżej:

  1. 55% graczy jest w związku małżeńskim, 48% ma dzieci, a gracze-single dwa razy częściej chodzą na randki,
  2. 37% graczy deklaruje, że ich rodzina i znajomi przychodzą do nich po radę odnośnie innych niż gry rodzajów rozrywki (telewizja, kino), w opozycji do 22% takich wpływów ze strony nie-graczy,
  3. Gracze generalnie częściej wychodzą do kina, częściej uprawiają sporty i częściej spotykają się ze znajomymi, niż osoby nie grające,
  4. Gracze również zarabiają więcej – średnio 79000$ rocznie (pozostali średnio 54000$).

Potwierdziły się przy okazji rzeczy dosyć oczywiste – gracze więcej czasu spędzają w Internecie, częściej oglądają telewizję i słuchają muzyki. Dodatkowo miłośnicy gier są bardziej skłonni kupować nowe technologie i produkty tuż po ich premierze (czyli: za wysoką cenę i z ewentualnymi niedociągnięciami), ale przy okazji służą w tej kwestii radą swym bliskim.

Czyli stereotypy złamane. Co prawda, z tego typu badaniami bywa tak, że część odpowiedzi to deklaracje nie mające często pokrycia w rzeczywistości, tym niemniej odsetek fałszywych odpowiedzi zwykle jest niewielki. Z tego też powodu amerykańscy gracze mogą się cieszyć – są oficjalnie fajni. Jak by się przedstawiała populacja graczy w Polsce, tego można się tylko domyślać (za wyjątkiem dochodów – tu na pewno nie jest tak dobrze). Z pewnością jednak stereotypowo nieporadnych grających ubywa z każdym dniem. I oby tak dalej.

 

Stereotyp złamany. Gracze aktywniejsi społecznie od nie-graczy - ilustracja #1
To nie jest typowy gracz (spodziewaliście się tego obrazka, prawda?)

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej