autor: Michał Orlikowski
SteamOS powstaje przy wsparciu Nvidii
Zapowiedziany w poniedziałek system operacyjny Valve, stanowiący rozszerzenie platformy cyfrowej dystrybucji Steam, powstaje przy wsparciu producenta kart graficznych Nvidia. Steam Machines mogą więc działać na bazie układów marki GeForce.

Obecny tydzień ujawnił bardzo ambitne plany Valve wobec należącej do firmy platformy dystrybucji cyfrowej Steam. W poniedziałek dowiedzieliśmy się o opartym na architekturze Linuksa systemie operacyjnym SteamOS. Natomiast we wtorek zaprezentowano ideę Steam Machines – komputerów dedykowanych OS-owi Valve. Jeden z największych producentów układów graficznych, firma Nvidia, ogłosił z kolei, że bierze czynny udział w przygotowaniu wspomnianych projektów.
Inżynierowie Valve i Nvidia poświęcili mnóstwo czasu na osiągnięcie wspólnego celu – uczynienia ze Steam OS otwartej platformy dla graczy, która na dużych ekranach zapewni niezwykłą wydajność i zachwycające wrażenia wizualne. Współpracę oparto na optymalizacji sterowników dla bibliotek OpenGL, zwiększeniu wydajności układów Nvidia, oraz wsparciu przy konwersji silnika Source do warunków SteamOS.
Zaangażowanie Nvidii w projekty Steam Machines i SteamOS może stanowić w pewnym stopniu odpowiedź na opanowanie przez największego konkurenta, firmę AMD, segmentu konsol najnowszej generacji – pamiętajmy, że na jej układach działać będzie zarówno Xbox One, jak i PlayStation 4.
Ostatnia z zapowiadanych przez Valve nowości ma zostać zaprezentowana już w ten piątek. Według pogłosek może chodzić o nową wersję flagowego silnika firmy – Source 2. Czy oznacza to jednocześnie zapowiedź trzeciej części pewnej znanej serii strzelanek? Tego dowiemy się tuż przed weekendem.